کد خبر: ۴۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
بجنورد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ۷۰ درصد از جمعیت این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند و این سازمان همکاری و تعامل نزدیکی با دانشگاه علوم پزشکی دارد.
به گزارش آرانیوز، علی حق‌بین در جلسه‌ای به مناسبت هفته سلامت، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی موظف به تأمین سلامت جامعه است و حامیان متعددی از جمله بیمه سلامت این نهاد را در ارائه خدمات یاری می‌رسانند.

حق بین با بیان اینکه همکاری این دو نهاد با یکدیگر همواره ادامه دارد، تصریح کرد: طی ماه جاری با نقد شدن مطالبات دانشگاه توسط بیمه، تأمین داروی مناطق روستایی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به بخشنامه ارسال شده از سوی وزارت بهداشت مبنی بر اعزام پزشکان متخصص به مناطق محروم، بیان کرد:: طبق قانون و با نظر هیئت رئیسه دانشگاه بر اساس نیاز پزشکان متخصص به مدت هفت ماه به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: ۵۷۰ هزار نفر در این استان به صورت رایگان بیمه شده‌اند که از این تعداد ۴۵۰ هزار نفر بیمه شده روستایی هستند.

محسن رعنایی ادامه داد: ۶۰ هزار بیمه شده کارمندی، پنج هزار بیمه شده خویش فرما و ۱۵ هزار نفر بیمه شده کمیته امداد زیر پوشش بیمه سلامت در خراسان شمالی قرار دارند.

وی اضافه کرد: بیمه سلامت در خراسان شمالی به سمت پوشش همگانی سلامت در حال حرکت است و همکاری تنگاتنگی با نهادهای ذیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی باید توسط دیگر ارگان‌ها حمایت شود، تصریح کرد: سایر نهادهای ذیربط از جمله جهاد کشاورزی که مرتبط به حوزه غذا و دارو است و ارگان‌هایی که به نحوی برنامه‌هایی همسو و در راستای سلامت مردم دارند، باید یاری رسان دانشگاه باشند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: در سال ۹۸ با تمام توان آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم و هدفمان رشد و اعتلای شاخص سلامت در سطح جامعه است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار