کد خبر: ۴۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
بوشهر- امام جمعه بوشهر گفت: دشمن با تحریم نفت ایران به دنبال تشدید فشارهای اقتصادی است ولی با عزم و اراده قوی ملت ایران این دسیسه آنها کارساز نخواهد شد.
به گزارش آرانیوز، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار داشت: دشمن با راه انداختن جنگ اقتصادی در تلاش برای اعمال فشارهای سخت اقتصادی است ولی باید بداند با همراهی و مردم و رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب راه به جایی نمی‌برد.

وی تصریح کرد: رهایی از فشارها و همچنین ایجاد رونق اقتصادی با اقتصاد بدون نفت محقق شدنی است که براساس تأکیدهای رهبر انقلاب باید به این مهم توجه ویژه شود.
صفایی بوشهری ادامه داد: در این زمینه همچنین خرید کردن کالاهای ایرانی با هدف سرپا نگه داشتن کارخانه‌ها و ایجاد اشتغال از سوی مردم امری ضروری است.
وی تاکید کرد: هر کشوری برای رسیدن به رشد و پیشرفت باید در عرصه تولید و ایجاد اشتغال برنامه ریزی علمی، دانش بنیان و کار جهادی داشته باشد.
صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به ۹ اردیبهشت روز شوراها گفت: شوراها نماد مردم سالاری دینی بوده و اعضای این نهاد مدنی باید براساس الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت و آبادانی محل خدمت خود را سرلوحه کارهای اصلی خود قرار دهند.
امام جمعه همچنین با گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: جهانخواران از همان ابتدا به خلیج فارس چشم طمع داشتند و قریب ۷۰۰ سال است که استعمار همواره به خلیج فارس حمله و در تمامی این حمله‌ها با ایستادگی مردم مواجه شده است.
وی افزود: استعمار در طول تاریخ تاکنون با وجود مقاومت مردم بوشهر، هرمزگان و خوزستان در جنوب کشور موفق به دستیابی به این آبراهه استراتژیک و مهم نشده است.
وی بیان کرد: با همت مردم و رهبری‌های رهبر معظم انقلاب خلیج فارس تا ابد خلیج فارس باقی می‌ماند و دشمن در این مسیر نیز راه به جایی نمی‌برد.
صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به ۱۱ اردیبهشت روز کار و کارگر اظهار داشت: کارگران بعنوان آخرین حلقه تولید و اساس اقتصاد یک کشور نیازمند حمایت ویژه هستند.
وی افزود: در این زمینه مسئولان باید نسبت به ارائه آموزش‌های مهارتی، پرداخت به موقع حقوق و بیمه این قشر اهتمام جدی داشته باشند.
امام جمعه بوشهر تاکید کرد: جوانان بعنوان مهمترین سرمایه هر کشور محسوب و مسئولان در این زمینه باید از تمام ظرفیت‌ها برای اشتغال آنها تلاش کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار