کد خبر: ۴۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
میامی - مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری میامی گفت: مرمت اضطراری کاروانسرای الحاک به اتمام رسید.
به گزارش آرانیوز، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان سمنان، محمد صادق رضویان با بیان اینکه مرمت اضطراری کاروانسرای الحاک میامی به اتمام رسید، تاکید کرد: در این مرحله، کار مرمت اضطراری این کاروانسرای تاریخی با انجام کاهگل حفاظتی، اصلاح آبراه‌ها و ناودان‌ها انجام شد.

وی با اشاره به اینکه به علت ناامن بودن مسیر دسترسی به کاروانسرا در گذشته، فرم کاروانسرا حالت دژ دفاعی و قلعه نظامی داشته، گفت: کاروانسرای الحاک دارای هفت برج مراقبت بوده که هم اکنون سه برج آن باقی مانده است همچنین باید گفت در فاصله حدود ۲۵ متری جنوب و غرب این کاروانسرا، آثار برج و باروی قدیمی مشاهده می‌شود که از گل چینه ساخته شده و به کاروانسرا الحاق شده و به نظر می رسد هدف از ساخت این برج، توسعه فضای استحفاظی کاروانسرا بوده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی میامی گفت: جاری بودن قنات الحاک و نیز درختان انار و بادام اطراف این کاروانسرا در کنار پوشش گیاهی خاص منطقه تفرجگاه مناسبی را برای گردشگران به‌خصوص در فصول پاییز و زمستان ایجاد کرده و مجاورت این بنا با منطقه حفاظت شده توران و کویر دوشاخ عباس آباد، بر اهمیت گردشگری آن افزوده است.

کاروانسرای الحاک در ۶۰ کیلومتری شرق میامی قرار دارد و به دلیل تغییر مسیر جاده، امروزه در فاصله دو کیلومتری جنوب محور ارتباطی میامی - سبزوار واقع شده است.

این بنا در دوره صفوی بنا و به شماره ۲۸۱۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار