کد خبر: ۴۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
دامغان - فرماندار دامغان بابیان اینکه یک هزار و ۵۶۵ هکتار مساحت شهرستان است، گفت: طبق طرح جامع ۳۸۲ هکتار آن را بافت فرسوده و ناکارآمد شامل می‌شود.
به گزارش آرانیوز، علی‌اصغر مجد صبح شنبه در ششمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری دامغان به میزبانی فرمانداری این شهر ضمن بیان اینکه ۳۸۲ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در دامغان وجود دارد، ابراز داشت: از این میزان ۱۳۲ هکتار مساحت محدوده بافت تاریخی و ۵۲ هکتار دیگر محدوده سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی است.

وی بابیان اینکه یک هزار و ۵۶۵ هکتار مساحت دامغان است، اضافه کرد: طبق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ برای دستیابی به عدالت اجتماعی می‌بایست در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و به‌منظور مبارزه با فقر و محرومیت این مناطق بازآفرینی و احیاء شود.

شناسایی ۲۹ محله کم برخوردار

فرماندار دامغان بابیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید برای احیاء مناطق دارای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد تلاش کنند، ابراز داشت: ۲۹ محله کم برخوردار در بافت‌های تاریخی و ناکارآمد شهر دامغان شناسایی شد که ۱۰ طرح بازآفرینی در بخش‌های فرهنگی، خدماتی و ورزشی این محلات پس از تصویب و تأمین اعتبار اجرا می‌شود.

مجد ضمن اشاره به اینکه مردم نقش محوری در فرآیند بازآفرینی شهری دارند، تصریح کرد: این طرح از برنامه‌های ویژه دولت است و اجرای آن از مهم‌ترین اهداف برنامه ششم توسعه و سند ملی راهبردی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: حرکت پر شتاب و گسترده در اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری ضروری است و باید بر اطلاع‌رسانی به مردم در راستای بهره‌مندی از تسهیلات و نیز برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی دستگاه‌های متولی اجرای این طرح، تلاش شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار