کد خبر: ۳۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: در مرداد ماه سال جاری تردد تعداد ۲۶ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۹۳۸ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان قزوین به ثبت رسید.
افشین پیرنون مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهارداشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۵۹ سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در مرداد ماه سال جاری ۲۶ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۹۳۸ وسیله نقلیه بوده است.

وی اضافه کرد: مجموع تردد ثبت شده در آزاد راههای استان ۲۱ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۱۹ مورد معادل ۸۰.۵ درصد کل تردد استان است.

پیرنون تصریح کرد: بیشترین میزان ترافیک در مرداد ماه سال جاری مربوط به ۳۱ مردادماه امسال بوده که در این روز آزاد راه قزوین به کرج در رفت و برگشت با ثبت تردد ۱۴۲ هزار و ۷۳۷ وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

وی یادآورشد: از مجموع تردد شمارش شده استان تعداد ۳ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۲۳۶ تردد معادل ۱۳.۲درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهارداشت: محور ساوه به بوئین زهرا و بالعکس با ۱۵۵ هزار و ۹۳۸ وسیله معادل ۴۱.۵ درصد، بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

پیرنون اضافه کرد: متوسط نرخ جریان ترافیک (تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می کنند) در سطح راههای مواصلاتی استان معادل ۶۱۲ وسیله نقلیه در ساعت بوده که بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در مرداد ماه، مربوط به آزاد راه قزوین به کرج با ۲ هزار و ۴۹۹ وسیله نقلیه در ساعت ثبت شده است.

وی متوسط سرعت تردد در آزاد راهها را حدود ۸۳ کیلومتر و متوسط سرعت در سایر محورهای استان را ۶۹.۴ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این مدت ۹۷.۱ کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه قزوین به زنجان بوده است.

به گفته پیرنون در ماه گذشته تعداد ۴۷۷ هزار و ۷۵۸ خودرو معادل ۱.۷۷درصد از کل تردد در محورهای مواصلاتی استان دارای تخلف سرعت بوده و ۲۰.۲ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده اند.

پیرنون تصریح کرد:بیشترین تخلف رعایت نکردن فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین به کرج با ۶۹۲ هزار و ۹۱۵ وسیله نقلیه معادل ۳۷.۳ درصد بوده است.
نظرشما
پربازدیدها