کد خبر: ۳۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان سمنان
سمنان - مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه ۱۴یوزپلنگ از ابتدای سال جاری در شاهرود مشاهده‌شده، گفت: یک مورد مشاهده هم‌زمان با روز یکشنبه در توران به ثبت رسید.

به گزارش آرانیوز، عباسعلی دامن‌گیر ضمن اشاره به ثبت یک مورد مشاهده جدید یوزپلنگ آسیایی در توران شاهرود، بیان کرد: در سال جاری مجموعاً پنج مورد تصویربرداری از تعداد ۱۴ یوزپلنگ ثبت‌شده که این آمار جای خوشبختی دارد.

وی افزود: در پی همکاری و مساعدت با دوستداران طبیعت برای عکس‌برداری و تحقیق زیست‌محیطی از حیات‌وحش پارک ملی توران، یکی از این عکاسان علاقه‌مند به نام محمد سلامی توانست از گونه در حال انقراض یوزپلنگ آسیایی در زمان اختفاء در کومه، عکس‌برداری کند.

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه این یوز روز یکشنبه برای آب خوردن به آبگیر آمده بود که به شکار دوربین این علاقه‌مند به طبیعت رسید، گفت: قابلیت مهمی که برای پارک ملی توران شاهرود در راستای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به وجود آمده این است علاوه بر جوامع بومی و محلی طبیعت دوستان و عکاسان طبیعت نیز می‌توانند در یک‌پایش در داخل منطقه و با خوش‌شانسی از این شاهکار خلقت و سایر گونه‌های جانوری شاخص و مهم  ثبت تصاویر کنند که تا قبل از این کار به‌سختی امکان‌پذیر بود.

دامن‌گیر گفت: ثبت تصاویر ارزشمند از حیوانات درخطر انقراض، زیبا و گاه خطرناک، علاوه بر آشنایی با تکنیک های عکاسی، دانش و اطلاعاتی ویژه در مورد این مخلوقات دوست داشتنی می طلبد.

نظرشما
پربازدیدها