کد خبر: ۳۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
نهاوندیان مطرح کرد؛
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت و بخش خصوصی در یک کشتی نشسته اند، گفت: فضای التهاباتی که وجود دارد فقط با احساس همگرایی می‌تواند آرام شود.

دولت و بخش خصوصی در یک کشتی نشسته‌اندمحمد نهاوندیان عصر سه شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی لرستان و در بررسی اجرای طرح ایجاد بزرگترین اقامتگاه بوم گردی کشور در لرستان گفت: مهم ترین موضوع در این زمینه بحث توجیه اقتصادی طرح در لرستان است.

وی با بیان اینکه در سطح ملی و در اختصاص تسهیلات صندوق توسعه ملی، حوزه گردشگری را اولویت قرار داده ایم تا منابع لازم برای توسعه این بخش اختصاص یابد، تصریح کرد: در مورد ایجاد اقامتگاه بوم گردی در لرستان سرمایه گذار باید داشته باشید که پای کار باشد، در این زمینه اتاق بازرگانی خرم آباد می تواند ورود کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح یا باید از بخش خصوصی استفاده کرد یا شرکتی تاسیس شود و اجرای آن را به عهده بگیرد، افزود: کسی که در این طرح سرمایه گذاری می کند باید این طرح را مال خود بداند و اجرای آن را پیگیری کند،  چراکه با دستور و بخش نامه کار جلو نمی رود.

زمان آن به سر رسیده که منابع را به تصور توسعه، در بخش های مختلف هزینه کنیم

نهاوندیان خاطرنشان کرد: باید سرمایه گذار جذب شود و دولت هم تسهیلات و حمایت های لازم را در سطح استان و ملی خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم تهیه طرح توجیه اقتصادی این طرح گفت: زمان آن به سر رسیده که منابع را به تصور توسعه، در بخش های مختلف هزینه کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به گردشگرهای خارجی و داخلی اشاره کرد و اظهار داشت: میزان گردش مالی که گردشگران داخلی می توانند داشته باشند قابل مقایسه با گردشگران خارجی نیست.

نهاوندیان ادامه داد: ایران جاذبه های بسیاری دارد، اگر نصف رقمی که گردشگران ایرانی در خارج از کشور هزینه می کنند در ایران هزینه شود، گردشگری ایران تکان می خورد و درآمد و اشتغال در بخش گردشگری افزایش می یابد.

دولت و بخش خصوصی در یک کشتی نشسته اند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تقویت روحیه همگرایی اظهار داشت: باید این اعتقاد ایجاد شود که همه ما کشور را می توانیم بسازیم؛ دولت و بخش خصوصی در یک کشتی نشسته اند، مسابقه ملامت ما را به هیچ جا نمی رساند.

اگر تیم ۱۱ نفره ای باشیم و هرکدام تک محوری کنند و انگیزه کار نداشته باشند، بازنده خواهیم بود

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه مشارکت هرچه بیشتر باشد افتخار آفرینی ما در همه حوزه ها بیشتر و تاثیر گذار تر است، تصریح کرد: باید سبقت بگیریم از اینکه هرکدام از ما ادعا کنیم که من سهم بیشتری در این همگرایی داشته ام،  اگر تیم ۱۱ نفره ای باشیم و هرکدام تک محوری کنند و انگیزه کار نداشته باشند، بازنده خواهیم بود.

نهاوندیان با اشاره به اینکه پیش فرض اصلی توسعه پایدار اعتقاد به تعامل و همگرایی است، گفت: باید همدیگر را کمک کنیم، هم دولت و هم بخش خصوصی کمک کنند تا کار پیش برود؛ چقدر ما آسیب دیده ایم از توهم عالِم مطلق بودن.  اگر می خواهیم در کشور موفق باشیم باید درس اول اخلاق که تواضع است را در کارها مدنظر قرار دهیم و بایکدیگر تعامل داشته باشیم.

بخش خصوصی به سیاست گذاری ها و راهبری های دولت نیاز دارد

وی با بیان اینکه جوهر مایه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی این رویکرد است که همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر نزاده اند، تصریح کرد: باید اعتقاد داشته باشیم به فکر بخش خصوصی نیاز داریم و بخش خصوصی نیز به سیاست گذاری ها و راهبری های دولت نیاز دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه فضای التهاباتی که وجود دارد فقط با احساس همگرایی می تواند آرام شود، افزود: یکی از تصمیمات خوبی که جدیدا گرفته ایم بحث تهاتر طلب ها و بدهی های بخش خصوصی است که در این زمینه ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: در قالب این طرح بخش خصوصی اگر به یک قسمت دولت بدهکار است و به یک جای دیگر بدهکار است، این بدهی ها و طلب ها را تهاتر می کنیم.

مسائل اقتصادی مانند مسائل پزشکی طبیب دارد

وی با اشاره به اینکه شک نداریم علی رغم بعضی مشکلات اقتصادی مانند انباشت نقدینگی در بانک ها، اما می توان مسائل را حل کرد، الان توجه جدی دولت نسبت به مسائل ساختاری صورت گرفته است، ادامه داد: مسائل اقتصادی مانند مسائل پزشکی طبیب دارد و از علم اقتصاد باید در عرصه اقتصاد استفاده کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: اگر روحیه سیاست زدگی را در بخش اقتصاد افزایش دهیم از اهداف مدنظر فاصله می گیرم و این امر پرهزینه خواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار