کد خبر: ۳۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
معاون فنی مرکز بهداشت گلستان:
معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان گفت: از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر استان گلستان حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.

سید مهدی صداقت اظهار کرد: فعالیت پرونده الکترونیک سلامت از سال ۹۳ در قالب سامانه نرم افزار «ناب» در گلستان راه اندازی شد تا بتوانیم ارجاع الکترونیک را در یک بستر فراهم کنیم.

وی در خصوص پرونده الکترونیک خانواده‌ها، افزود: با ایجاد پرونده الکترونیک اطلاعات افراد در صورت نیاز توسط پزشک قابل دسترسی است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان گفت: با راه اندازی این طرح به راحتی می‌توان وضعیت بیماری و سلامت مردم استان را مورد بررسی قرار داد و از آن مطلع شد تا در صورت نیاز مداخلات فوری انجام گیرد.

وی راه اندازی سامانه ناب را در استان یک کار بزرگ دانست و تصریح کرد: باید بحث داروخانه، آزمایشگاه و زمان بستری افراد را هم وارد این سامنه کرد که البته فعلا جزو اولویت نیست.

صداقت اظهار کرد: از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر استان گلستان حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.

وافزود: با همکاری اداره پست افراد به منزل شهروندان مراجعه می کنند تا اطلاعات اولیه آن ها در سامانه ثبت شود که البته برای انجام این نیاز به همکاری شهروندان است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار