کد خبر: ۳۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
معاون وزیر ارشاد:
معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ نباید بار سیاست را به دوش بکشد چراکه فرهنگ زیرساخت تمام مباحث است.
سیدهادی حسینی ظهر سه شنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید ارشاد همدان بابیان اینکه همدان سرزمین اندیشمندان و مفاخر است و از نام همدان نمی‌توان به راحتی گذشت، افزود: اگر برای اثبات تاریخ ایران سندی لازم باشد؛ این سند همدان است.

معاون حقوقی،  مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه همدان را باید یکی از اسناد این سرزمین دانست، گفت: همدان در صفحات کتاب فرهنگ، ادب، هنر ایران سهم قابل توجهی دارد و وجود بزرگانی همچون بوعلی سینا، باباطاهر و عین‌القضات همدانی را که از مفاخر همدان محسوب می شوند نمی توان نادیده گرفت.

وی ضمن قدردانی از امام جمعه همدان وی را یاریگر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد همدان برشمرد و بابیان اینکه آیت الله محمدی یک فرصت خوب فرهنگی برای استان همدان است، گفت: استاندار همدان در انتصاب مدیرکل ارشاد تاکید بر نیروی بومی داشت اما در وزارت ارشاد به جمع بندی رسیدیم که در جایگاه فرهنگی همدان باید مدیرکلی باسابقه و تجربه باشد.

حسینی در ادامه سخنانش با اشاره به چرایی تغییر در فرهنگ و هنر استان همدان، عنوان کرد: گزینه‌های پیشنهادی همدان برای تصدی مدیرکلی ارشاد خوب بود اما باید افراد متخصص وارد این عرصه شوند.

معاون حقوقی، مجلس و ‌استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه اگر افراد پیشنهادی اهل تخصص نباشند، آشنایی آنها زمان‌بر است، عنوان کرد: عبادی مدیرکل سابق ارشاد همدان دو سال دیگر بازنشسته می‌شود و باید مدیر جوانی جایگزین می‌شد.

وی بابیان اینکه وزارت ارشاد با تمام گزینه‌های مطرح شده صحبت کرد اما نمی‌توانست از آنها استفاده کند زیرا بنا داشت از ظرفیت‌های خود استفاده کند، گفت: افراد معرفی شده زیرمجموعه وزارت ارشاد نبودند و تجربه کسب شده را با خود می‌بردند.

حسینی بابیان اینکه طی هفته های اخیر چند انتصاب در استانهای کشور صورت گرفت که مدیران آنها غیربومی انتخاب شدند، گفت: بعضی گزینه ها که به وزارت ارشاد معرفی شد شرایط پذیرش این مسئولیت را نداشتند.

معاون حقوقی، مجلس و ‌استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه سرمایه ما هنرمندان و اهالی فرهنگ هستند، گفت: این مجموعه باید مدیر را همراهی کند.

وی باتاکید بر اینکه مدیرکل جدید ارشاد همدان مدیریت سخت، پر مسئله و پر مشکل هرمزگان را تجربه کرده و می‌تواند از این تجربیات در همدان استفاده کند، گفت: درویش نژاد جانباز جبهه و جنگ است و در استان های دیگر عملکرد خوبی داشته و چهره فرهنگی و باتجربه ای است که بی شک در همدان نیز موفق خواهدبود.

معاون حقوقی، مجلس و ‌استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه در وزارت ارشاد به برخی از نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش توجه نشده است، افزود: آموزش و پرورش باید مورد توجه باشد اما در حوزه فرهنگ به این موضوع توجه چندانی نشده است.

وی بابیان اینکه با ورود به مدارس و کلاس‌ها بهتر می‌توانیم پیش برویم، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادهای فرهنگی همچون اوقاف، سپاه، تبلیغات، کانون پرورش فکری، صدا و سیما سطح دانش و فرهنگ را ارتقا می دهد و باید تعامل بیشتری با نهادهای فرهنگی صورت گیرد.

حسینی در ادامه مدیرکل سابق ارشاد همدان را یکی از پاکترین مدیران دانست و بابیان اینکه وی از نیروهای خوب حوزه فرهنگ است، گفت: این مسئله به گونه‌ای است که خطاهای کوچکی که در برخی ادارات مشاهده می‌شود از دو مدیرکل جدید و سابق همدان مشاهده نشده است.

معاون حقوقی امور مجلس و ‌استان‌های وزارت ارشاد با تأکید بر اینکه نباید فرهنگ با سیاست مخلوط شود، افزود: فرهنگ نباید بار سیاست را به دوش بکشد زیرا فرهنگ زیرساخت تمام مباحث است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار