کد خبر: ۳۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر:
عضو شورای شهر شیراز گفت: سوء مدیریت ها در شیراز باعث از بین رفتن باغات و به خطر افتادن وضعیت آب و هوای شهر شده است.
علی ناصری عصر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز اقزود: سلامت جسم و روان مهمترین عامل پیشرفت و تکامل جامعه است و برای دستیابی به این هدف برنامه های بهداشتی و بهزیستی اجرایی می شود.

وی ادامه داد: مراقبت از بدو تولد تا دوران پیری از جمله این برنامه هاست که سازمانهای مربوطه می توانند با دقت بر تغذیه جامعه این مهم را کنترل کنند.

عضو شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت باغات شیراز نیز گفت: باغات شیراز از گذشته های دور همواره مورد توجه بوده و آب و هوای این کلان شهر نیز به واسطه این باغات مد نظر و مطلوب بوده که متاسفانه طی سال های اخیر شاهد نابودی و خشکی باغات شیراز هستیم.

ناصری یادآور شد: وضعیت امروز به گونه ای است که پهنه چنرهزار هکتاری باغات امروز به چند صد هکتار کاهش یافته است.

وی در خصوص منشاء شروع مشکلات باغات شیراز نیز یادآور شد: خلاء های قانونی مدیریتی، پراکندگی مراجع تصمیم گیری مدیریتی و سوء استفاده ویژه خواران دلیل بروز وضعیت امروز باغات است.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: طبق برآوردهای جهانی در شیراز رقمی حدود ۵۷۶ هزار میلیارد تومان بابت تخریب باغات به شیراز خسارت وارد شد شده است.

ناصری افزود: آنچه که تاکنون مانع آلودگی هوای شیراز شده بود وجود باغات قصردشت است اما ادامه این روند تخریب وضعیت آب و هوای شیراز را تحت تاثیر قرار می دهد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار