کد خبر: ۳۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین شبکه شرارت شمال استان با دستگیری ۱۴ نفر از عوامل این باند به طور همزمان در ۴ استان کشور متلاشی شد.
سرئدار محمد قنبری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صبح امروز طی عملیات‌های منسجم و هماهنگ در ۴ استان کشور، ۱۴ نفر از اعضای یک شبکه شرارت و سرقت مسلحانه که در شمال سیستان و بلوچستان فعالیت می کردند، دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه این افراد تبعه کشورهای پاکستان، افغانستان و تعدادی نیز بومی منطقه بودند، افزود: این شبکه شرارت از حدود ۳ سال پیش در منطقه سیستان اقداماتی نظیر گروگان گیری، سرقت مسلحانه، خرده فروشی مواد مخدر، راه بندان، همکاری با عناصر ضد انقلاب و تیراندازی را برای ایجاد ناامنی در این منطقه در دستور کار داشتند.

 فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اعضای این باند در چند استان از جمله خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان دستگیر شدند، ادامه داد: اعضای این باند شرارت بعد از اقدامات شرورانه خود در منطقه سیستان به استان های دیگر کشور متواری می شدند.

وی با اشاره به اینکه این افراد دائما مخفیگاه خود را تغییر می دادند تا پلیس نتواند آنها را شناسایی و دستگیر کند، گفت: این شبکه از مخوف ترین شبکه های شرارت متلاشی شده در ۱۰ سال اخیر دراستان سیستان و بلوچستان است.

سردار قنبری با اشاره به ارتباط اعضای این باند شرارت با گروه‌های ضد انقلاب خاطر نشان کرد: سرقت های این باند در برخی موارد با گروگانگیری صاحبان مال همراه بوده است تا علاوه بر سرقت موجب حس ناامنی در بین مردم منطقه شود.

وی گفت: از ۵ و ۶ ماه قبل فعالیت آنها علیه کشاورزان سیستان شروع شده بود و احشام را به سرقت می‌برند، سرقت‌ها عمدتا مسلحانه بوده است.

وی با اشاره به کشف مقادیری از اموال مسروقه تصریح کرد: خوشبختانه صبح امروز و پس از ۱۰ روز اقدامات اطلاعاتی و امنیتی پلیس توانست اعضای این باند شرارت را طی یک عملیات منسجم در ۵ شهر کشور دستگیر کند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از اعضای این باند در این عملیات های هماهنگ با ماموران انتظامی به صورت مسلحانه درگیر شد که خوشبختانه پس از اصابت گلوله دستگیر شد.

وی گفت: به مردم استان سیستان و بلوچستان اطمینان می دهیم که هیچ اقدام مجرمانه ای از دید ریز بین پلیس پنهان نمی ماند و ماموران جان بر کف نیروی انتظامی تمام توان خود را برای جلوگیری و مقابله با شرارت ها در کمترین زمان ممکن به کار خواهند گرفت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار