کد خبر: ۳۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا پایان هفته در منطقه سیستان موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می شود.
علی ملاشاهی ، اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی در آسمان نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان در بعد از ظهر امروز شاهد رشد ابر خواهیم بود و شرایط برای رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و تندبادموقتی در ارتفاعات جنوبی استان فراهم است.

وی افزود: همچنین در ادامه وزش بادهای۱۲۰ روزه سیستان تا پایان هفته در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در ساعات اولیه روز وزش باد شدید و گردوخاک بین ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در چهارشنبه و پنجشنبه سرعت باد در شمال استان افزایش  می یابد، گفت: طی این مدت سرعت باد در این مناطق گاهی به بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت نیز می رسد که در نقاط مستعد طوفان و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

ملاشاهی با تاکید بر خودداری از تردد غیر ضروری طی این مدت در فضای باز، گفت: در زمان طوفان در جاده های مواصلاتی استان به ویژه جاده «زابل- نهبندان»، «زاهدان- بم»، «زاهدان – زابل»، «زاهدان- بم» و جاده «ایرانشهر-ریگان-بم» کاهش دید سبب کندی عبور و مرور و اختلال تردد می شود.

وی با اشاره به اینکه گرمای هوا در استان سیستان و بلوچستان تا پایان هفته تداوم دارد، تصریح کرد: طی این مدت دریای عمان نیز مواج و متلاطم است.

نظرشما
پربازدیدها