کد خبر: ۳۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱
امیر خجسته تاکید کرد:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت شفاف‌سازی در فعالیت‌ها توسط مدیران شهری تاکید کرد.
امیر خجسته ظهر یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات مناطق مختلف شهر در مسجد مسلم‌ابن‌عقیل اسلامشهر با بیان اینکه شفاف‌سازی جزو برنامه‌های اولیه مجلس است بنابراین باید در نخستین گام این برنامه مورد اجرا قرار گیرد، اظهار داشت: نکته‌ای که امروز باید به آن توجه شود اوضاع‌ و احوال اقتصادی جامعه است.

امیر خجسته در پاسخ به یکی دیگر از مطالبات معتمدین محلات در خصوص تصویب قانون شورایاری‌ها نیز گفت: این مهم در دستور کار مجلس قرارگرفته و برای تسریع در روند آن خواستاریم که این مهم خارج از نوبت مورد بررسی قرار گیرد؛ چراکه وجود معتمدین محلات در هر منطقه برکت محسوب می‌شوند.

پاسخ‌گویی به مطالبات مطرح‌شده از سوی معتمدین

امیر خجسته در راستای پاسخ‌گویی به مطالبات مطرح‌شده از سوی معتمدین این مناطق، عنوان کرد: ازآنجایی‌که یکی از مطالبات شما به بحث کلان شفاف‌سازی بازمی‌گردد، باید بگویم همه در نظام اسلامی به دنبال شفاف‌سازی هستند و اگر در جایی شاهد ابهام در کار هستید، بدانید که در آن بخش مشکلی وجود دارد.

وی گفت:در بسیاری از مناطق وضعیت نابرابری در توسعه پارک بین مناطق شهری مختلف وجود دارد که باید مرتفع شود.

امیر خجسته ضمن تاکید بر توسعه و گسترش پارک عقیل اسلامشهر اظهار کرد: پارک این منطقه با توجه به نیاز و مطالبات مردمی در شأن مردم اسلامشهر نیست و باید زیر ساخت ها برای گسترش مکان کنونی پارک فراهم شود.

فضاهای سبز شهری در الگوهای نوین شهری نقش مهمی در گذران اوقات فراغت مردم و کاهش آلودگی در فضای شهری خواهد داشت نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  گسترش بوستان عقیل به میزان مساحت ۴۵۰۰ متر عنوان کرد: فضاهای سبز شهری در الگوهای نوین شهری نقش مهمی در گذران اوقات فراغت مردم و کاهش آلودگی در فضای شهری خواهد داشت.

وی افزود: ساخت زمین های ورزشی، زمین های مجهز به چمن مصنوعی یکی از نیاز های این منطقه است که شهرداری باید آن را عملیاتی کند.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه مردم باید نسبت به حدود اختیارات شورای اسلامی شهر همدان واقف باشند، گفت: اگر نگاهی به ماده ۱۰۱ قانون اساسی داشته باشیم متوجه جایگاه مشارکت مردمی در مدیریت شهری خواهیم شد.

علی رحیمی‌فر با بیان اینکه به دنبال پیگیری مطالبات شهروندان در مناطق توانمندسازی هستیم، افزود: تمامی مصوبات نیازمند رأی اکثریت اعضای شورای شهر است و اعضای شورا در راستای رضایتمندی شهروندان گام بر می دارند.

افزایش رضایتمندی مردم با رویکرد عدالت شهروندی

وی با بیان اینکه بخشی از مطالبات عنوان‌شده در بودجه عمرانی سال جاری آمده است، اضافه کرد: اعضای شورای شهر معتقدند آنچه منجر به افزایش رضایتمندی شهروندان خواهد شد، درنهایت قوام نظام را در پی خواهد داشت؛ لذا به دنبال افزایش این رضایتمندی با رویکرد عدالت شهروندی هستیم.

رحیمی فر با اشاره به اینکه هرگونه اقدامی نیازمند داشتن منبع مالی است؛ افزود: با توجه به اینکه شهرداری با منابع محدود مالی مواجه است نباید انتظار داشت که همه امکانات را در اسرع وقت فراهم شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته توسط مدیریت شهری همدان در راستای تحقق عدالت شهروندی، گفت: امید است خدمات خوبی به شهروندان ارائه شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار