کد خبر: ۳۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
سرپرست استانداری کرمان:
سرپرست استانداری کرمان گفت: دولت برای بخش اشتغال استان کرمان ۶۱۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب کرده اما بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات بهانه‌تراشی می‌کنند.
محمدجوادفدایی پیش از ظهر یکشنبه در همایش تجلیل از مدیران برتر صنعتی و معدنی استان کرمان تصریح کرد: دولت برای بخش اشتغال استان کرمان ۶۱۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب کرده اما بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات بهانه‌تراشی می‌کنند.

وی گفت: برای اشتغال در بخش روستایی و عشایری ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط دولت برای بانک‌ها در نظر گرفته شده است که از مجموع تسهیلات مصوب تنها ۱۰ درصد آن توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

فدایی افزود: نداشتن شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات و دریافت وثیقه توسط بانک‌ها مواردی هستند که سبب پرداخت نشدن وام توسط بانک‌ها به واحدهای تولیدی عنوان می‌شود.

فدایی ادامه داد: بانک‌ها گاهی نبود متقاضی را علت پرداخت نکردن تسهیلات عنوان می‌کنند.

وی ابراز داشت: نداشتن تعهد و جدی نگرفتن کارها توسط برخی از مدیران باعث شده در کشور فضای کسب و کار به کندی ایجاد شود و کارآفرینان تمایل خود را از دست می‌دهند.

سرپرست استانداری کرمان یادآور شد: تعدادی از مدیران بانکی می‌خواهند مشکلات همچنان در کشور باقی بماند و کمکی به رفع مشکلات موجود نمی‌کنند در حالی که مسیر توسعه روشن است.

فدایی افزود: باید از نقدینگی موجود در کشور استفاده کنیم و متکی به تسهیلات بانکی نباشیم و برای اشتغالزایی از منابع مالی دیگر بهره ببریم.

فدایی مسئله اشتغال را از مشکلات مهم استان برشمرد و گفت: بخش زیادی از مراجعه کنندگان به استانداری افراد بیکار جویای کار هستند که بسیار جای تامل دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار