کد خبر: ۳۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین:
رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: پروژه های خوبی در حوزه زیرساخت های فرهنگی و هنری در دست اقدام است.
محمد درافشانی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با هنرمندان پیشکسوت قزوین که به منظور تامین زیرساخت های هنری شهر قزوین در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری متولی فرهنگ نیست فقط می تواند در حیطه وظایف مدیریت شهری در حوزه فرهنگ و هنر گام بردارد.

وی افزود: در حوزه زیرساخت های فرهنگی و هنری قدم های هر چند کوچکی نظیر احداث سالن تئاتر در بوستان ملت و راه اندازی گالری توسط مدیریت شهری قزوین برداشته شده است.

به گفته درافشانی،خانه هنرمندان نیز در دستور کار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قرار دارد.

وی  اضافه کرد: پروژه فرهنگی هنری تالار شهر در حال حاضر ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، به منظور تسریع ساخت این تالار شهر با پیگیری های مدیریت ارشد استان پروژه تالار شهر به شهرداری قزوین واگذاری خواهد شد.

درافشانی تصریح کرد: به طور قطع راه اندازی پروژه تالار شهر می تواند پاسخگوی بخشی از نیازهای اهالی فرهنگ وهنر باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با بیان اینکه در حوزه برنامه ای نیز برنامه های متنوع فرهنگی هنری در دستور کار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین قرار دارد از هنرمندان پیشکسوت خواست تا تا برنامه های پیشنهادی خود را جهت بررسی و اولویت بندی برنامه ها و اعلام نوع همکاری سازمان به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اعلام کنند.

وی ضمن قدردانی از حمایت های شورا ی شهر و شهردار قزوین از برنامه ها و پروژه های فرهنگی هنری افزود:با توجه به حمایت های خوب مدیریت شهری مشکل خاصی در حمایت از برنامه فرهنگی هنری حتی در زمینه برنامه های آموزشی که در حیطه وظایف و امکانات شهرداری باشد، نداریم.

درافشانی اضافه کرد: در طول سالیان گذشته حق هنرمندان بدرستی ادا نشده و ظرفیت بالای هنرمندان در جهت ارتقای سطح فرهنگ و هنر شهر قزوین مورد استفاده قرار نگرفته است که امیدواریم با همکاری و هفکری هنرمندان قدم های هرچند کوچک در مقوله رشد فرهنگ و هنر برداریم.

درافشانی همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان و فرهیختگان شهر قزوین به مناسبت گرامیداشت روز قزوین خبر داد و افزود:امیدواریم با اقدام حرکت هر چند کوچک در جهت ادای حق هنرمندان برداشته شود.

در ادامه این جلسه هنرمندان پیشکسوت ضمن قدردانی از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین خواستار برگزاری مستمر این نشست شدند.

حمایت و رونق هنر نگارگری قزوین»، «حمایت از داستان نویسان قزوینی بویژه نسل جوان و راه اندازی انجمن داستان نویسی در سازمان، اهدای کارت ویژه هنرمندان جهت حضور در برنامه های شهرداری»، «تهیه و چاپ کتاب های نفیس عکس، راه اندازی گالری های دائمی با استانداردهای مناسب، اجرای برنامه های فرهنگی هنری با رویکرد سوق دادن نسل جوان با وادی هنر از جمله پیشنهادات هنرمندان پیشکسوت در این نشست بود.

برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری، ایجاد جلوه های خوشنوسی در شهر قزوین، برگزاری دوره های آموزشی متناسب با نیاز های فکری و روحی کودکان و نوجوانان، تهیه کارت پستال ویژه کهن شهر تاریخی قزوین، برگزاری تئاتر و سایر رشته های هنری در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدالسطنه و حمایت های مادی و معنوی از هنرمندان و... از دیگر پیشنهادات هنرمندان پیشکسوت در این نشست هم اندیشی بود.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار