کد خبر: ۳۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
یادداشت؛
آیا مسکوت گذاشتن و ترس از اعلام و آموزش و مبارزه با شیوع بیشتر ،راهکار درستی است!! و شاید بهتر باشد از استاندار قزوین جناب آقای زاهدی بپرسیم ،جناب استاندار لطفاً بفرمایید متولی کیست!!!
سرهنگ خدائی رئیس پلیس مواد مخدر استان قزوین؛ در نشست خبری خود به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد که 98 درصداز افراد دستگیر شده در طرح‌های نیروی انتظامی بیکار و یا دارای شغل‌های دست‌فروشی و یا کارگران ساده بوده‌اند و 69 درصد از این دستگیرشدگان تحصیلات زیر دیپلم و 31 درصد نیز دیپلم و بالاتر بوده‌اند.

آمار قابل‌تأمل و تکان‌دهنده‌ای که نشان‌دهنده ارتباط مستقیم اعتیاد با بیکاری و عدم دانش است. سؤال اینجاست که آیا متولیان امر اشتغال و فرهنگ مطلع هستند که اعتیاد به چه میزان با زمینه های کاری آن‌ها مرتبط است؟

در مورد موضوع اشتغال که ریشه در مشکلات بسیار عدیده دارد و حل آن شاید نیاز به یک حرکت بزرگ و انقلابی است که سالهاست در مورد آن بحث و گفتگو می‌شود و حل آن زمان بر است، ولی در عرصه فرهنگی چه عملکردی داشتیم؟ آمار 69  درصدی معتادانی که کم سواد هستند آیا نشانه کوچکی است که اکثر جوانان از روی عدم آگاهی و اطلاع از مشکلات و پیآمدها به دام اعتیاد دچار می شوند؟

ما متولی نیستیم

مدیران اکثر سازمانهایی که به نحوی درگیر امر اعتیاد هستند وقتی  در مقابل این سوال قرار می‌گیرند که شما در امر فرهنگ سازی چه کردید بایک جواب بدرقه مان میکنند((ما متولی نیستیم ))

چه کسی متولی امورات مربوط به فرهنگ سازی در مورد پیشگیری از اعتیاد است

به راستی چه کسی متولی امورات مربوط به فرهنگ سازی در مورد پیشگیری از اعتیاد است؛ شورای هماهنگی مواد مخدر استان چه وظیفه و عملکردی داشته است؟ آیا با برگزاری جلسات متعدد و بی‌نتیجه و تکراری جوانان ما که سرمایه‌های کشورهستند از دام هولناک اعتیاد نجات پیدا می‌‎کنند؟ و یا به سمت آن نمیروند؟ آیا با اختصاص ۵ الی ۱۰ بنر در هفته مبارزه با مواد مخدر و نصب آن بر روی تیر بردها و بیلبرد‌ها از اعتیاد می‌ترسند و به سمت آن نمیروند؟

در نشست خبری سرهنگ خدایی آمار مختلفی ارائه شد ولی هیچ آماری در مورد میزان مصرف گل و کراس در بین دانشجویان و دانش آموزان داده نشد، مخدرهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند و آمارهای غیررسمی و تکان‌ دهنده‌ای در مورد مصرف آن‌ها در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها به گوش میرسد و چه کسی متولی آموزش صحیح و اصولی به پدران و مادران این سرزمین و مسولان تربیت نیروی انسانی نسل بعد است تا بتوانند فرزندانشان را در مقابل این مخدرهای خطرناک محافظت کنند و یا اینکه به دانش آموزان در مورد خطرات مصرف این مخدرها آموزش دهد. آیا مسکوت گذاشتن و ترس از اعلام و آموزش و مبارزه با شیوع بیشتر، راهکار درستی است؟!! و شاید بهتر باشد از استاندار قزوین جناب آقای زاهدی بپرسیم، جناب استاندار لطفاً بفرمایید متولی کیست؟؟!!!             

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار