کد خبر: ۳۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: تاکنون برای ۲.۵ میلیون هکتار از عرصه منابع طبیعی استان فارس سند کاداستر صادر شده است.
به گزارش آرانیوز، مهرزاد بوستانی  با بیان اینکه تاکنون 2.5 میلیون هکتار از عرصه منابع طبیعی استان فارس که قبلا سند دفترچه‌ای داشته به کمک طرح کاداستر تبدیل به سند تک برگی شده است، اظهار داشت: امسال نیز 500 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.

وی افزود: در استان فارس 10 میلیون و 300 هزار هکتار اراضی منابع ملی وجود دارد که تاکنون برای 9.5 میلیون هکتار از این اراضی سند دفترچه‌ای صادر شده است و در واقع 2.5 میلیون هکتار از اراضی که سند دفترچه‌ای داشته‌اند در طرح کاداستر سند تک برگ دریافت کرده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه طرح کاداسترتوسط چهار دستگاه اجرایی شامل اداره ثبت اسناد، جهاد کشاورزی، منایع طبیعی و راه و شهرسازی در مناطق شهری و برون شهری اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: کاداستر شهری با کمک اداره ثبت اسناد و راه و شهرسازی و کاداستر برون شهری که شامل زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی است با کمک اداره ثبت اسناد و سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که با صدور سند دفترچه‌ای داشته‌ایم این بود که چون سند در هیچ سامانه‌ای ثبت نمی‌شد، در برخی موارد اشتباها و یا براساس آرای دستگاه‌های قضایی سندهای ضد و نقیض برای آن اراضی صادر می‌شد که مشکلات زیادی برای مراجع قضایی، ثبت اسناد و ارباب رجوع به وجود می‌آورد.

بوستانی با بیان اینکه در حال حاضر با اجرای طرح کاداستر محدوده‌های اراضی به طور رسمی در سامانه ملی ثبت و کدگذاری می‌شود و به هیچ عنوان امکان صدور سند مجدد برای این قطعه زمین وجود ندارد که این بزرگ‌ترین حسن این طرح است، افزود: یکی دیگر از مزایای این طرح این است که محدوده‌های عرصه منابع طبیعی کاملا تثبیت می‌شود و کسی نمی‌تواند دخل و تصرفی در آنها داشته باشد.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار