کد خبر: ۳۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
سخنگوی شورای شهر همدان با ابراز گلایه‌مندی از عدم مکانیزه کردن سیستم پرداخت کرایه در تاکسی‌های همدان گفت: باوجوداینکه مدت‌ها پیش ابعاد اجرای این طرح از سوی شهرداری اعلام شد اما هم‌اکنون وضعیت این طرح نامعلوم است.
به گزارش آرانیوز، کامران گردان پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اظهار داشت: امروزه پیامدهای توسعه شهری و پیچیدگی‌های معضلات زیست‌محیطی موجودیت فضای سبز را و لزوم گسترش آن را برای همیشه اجتناب‌ناپذیر کرده است.

وی افزود: توجه به فضای سبز شهرها به‌عنوان کانون‌های تمرکز فعالیت و زندگی در حقیقت توجه به ریه‌های تنفسی شهر است و این تشبیه بیان‌کننده حداقل کارکرد آن در مفهوم اکولوژیک شهرها به شمار می‌آید.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی همدان گفت: موضوع درختکاری و توجه به فضای سبز در ایران دارای پشتوانه‌ای دینی ملی و علایق سنتی و تاریخی است به‌گونه‌ای که در دین مبین اسلام در بسیاری از احادیث و روایات به کاشت  درخت تشویق و ترغیب شده‌ایم.

وی تأکید کرد: در بیش از 30 کشور جهان روزی به‌عنوان درختکاری اختصاص داده‌اند کما اینکه در کشور ما نیز 15 اسفند تا 22 این ماه به‌عنوان هفته منابع طبیعی و درختکاری اختصاص‌یافته است تا بدین‌وسیله میزان ظرفیت منابع طبیعی و درخت‌های موجود افزایش یابد.

گردان اظهار داشت: توجه به افزایش سرانه فضاهای سبز، تأکید بر کاشت گونه‌های بومی و پایدار در فضای سبز، توسعه شبکه آبیاری مکانیزه و زیرسطحی شهر همدان، حذف آب شرب از آبیاری فضای سبز تا 97 درصد، افزایش فضای سبز در طرح‌های اجرایی و غیره ازجمله برنامه‌های ما در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی همدان است.

وی با اشاره به برنامه‌های این کمیسیون برای آغاز سال نو گفت: همدان از معدود استان‌هایی است که 28 اتوبوس را مجهز به کتابخانه و وای فای کرده است تا در ایام نوروز به مردم خدمت‌رسانی کنند.

سخنگوی شورای شهر همدان ابراز کرد: در بخش جمع‌آوری دست‌فروشان و رفع سد معبر نیز شهرداری همدان اقدامات مناسبی را انجام داده و امیدواریم پس از پایان تعطیلات نوروز دیگر شاهد دست‌فروشی در پیاده راه‌ها نباشیم.

وی با ابراز گلایه‌مندی از عدم مکانیزه کردن سیستم پرداخت کرایه در تاکسی‌های همدان نیز افزود: باوجوداینکه مدت‌ها پیش ابعاد اجرای این طرح از سوی شهرداری اعلام شد اما هم‌اکنون وضعیت این طرح نامعلوم است.

گردان با تشریح مقررات وضع‌شده ترافیکی برای جمعه آخر سال نیز بیان کرد: علاوه بر نصب بنر و تابلوهای مشخص‌کننده مسیر رفت‌وبرگشت محوطه زیرین پل سرلشکر ایران‌دوست نیز از 5 شنبه صبح تا جمعه ظهر مسدود می‌شود.

وی درباره طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده و تبدیل به احسن آن‌ها نیز عنوان کرد: خوشبختانه بسیاری از تاکسی‌های فرسوده شهر تبدیل به احسن شده و تنها تاکسی‌های پیکان باقی‌مانده‌اند که آن‌ها نیز به‌زودی تعویض می‌شوند.

 انتهای پیام/ *

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار