کد خبر: ۳۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
انتصاب تعداد زیادی از بخشداران و فرمانداران استان از نیروهای خارج از بدنه وزارت کشور باعث شده تا موج تازه ای از نارضایتی های کارکنان استانداری خوزستان را ایجاد کند.
به گزارش اختصاصی آرانیوز(حوزه تهران)، حسن روحانی در تاریخ 20 تیرماه مصوبه شورای عالی اداری را درباره نحوه انتخاب و انتصاب فرمانداران و بخشداران کشور را به وزیر کشور برای اجرا ابلاغ کرد، اما با توجه به برخی انتصابات در بین فرمانداران و بخشداران استان، سوالات متعددی برای افکار عمومی ایجاد شده است که اگر این مصوبه در استان خوزستان اجرایی شده است پس به چه دلیل انبوهی از نیروهای کاری و یا شاید هم مازاد دیگر دستگاه های اجرایی مانند آموزش و پرورش به سمت استانداری سوق پیدا کرده اند و در جایگاه هایی مانند پست فرمانداری و بخشداری بکار گرفته شده اند.

بر اساس این مصوبه، احراز انتخاب و انتصاب فرمانداران و بخشداران دارای شرایط خاص و ویژه ای است که بر اساس جدول زیر باید در این خصوص اقدام شود، اما اجرای سلیقه ای این مصوبه باعث نگرانی های جدی شده که امکان دارد سرنوشت مدیریتی در استانداری خوزستان را دستخوش تحولاتی ناخوشایند کند.

در همین رابطه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور پیش از این عنوان کرد: با تصویب و ابلاغ دستورالعمل شرایط انتصاب فرمانداران، در حال حاضر حدود 80 درصد از فرمانداران و بخشداران از بدنه وزارت کشور هستند.

اما این شرایط در استان خوزستان به شکل دیگری است و باید هر چه زودتر وزیر کشور نسبت به چنین انتصاباتی ورود کند و اجازه ندهد تا نیروهای وزارت کشور که از ظرفیت بسیار بالایی در زمینه های مختلف برخوردار هستند، از حقوق سازمانی خود که شامل پیشرفت و کسب جایگاه های مدیریتی مانند انتصاب به عنوان فرماندار و بخشدار نیز می باشد، بی بهره باشند.

همچنین در این خصوص وزیر کشور به صورت کاملا کلی و بدون شاخصه خاصی در باره انتصاب مدیریت ها در وزارتخانه مطبوع خود، عنوان کرد: 80 درصد از مدیریت های وزارت کشور از نیروهای این وزارتخانه منصوب شده اند.

اینکه چرا وزیر کشور نیز در این زمینه بسیار کلی و بدون ذکر شاخصه ای خاص به ارائه این میزان از انتصابات اشاره کرده است، نشان می دهد که عواملی مانع از اجرای مصوباتی مانند مصوبه احراز انتخاب و انتصاب فرمانداران و بخشداران می شوند که در این خصوص استان خوزستان بخش عمده ای از این نگرانی ها را به خود اختصاص داده است و لازم است به این رسیدگی فوری شود.

انتهای پیام/9601
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار