کد خبر: ۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۳
درمصاحبه زنده تلویزیونی دربخش ویژه خبری اخبار خوزستان؛
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: باتوجه به این که نوروز برای معرفی خوزستان یک فرصت است، سازمان میراث فرهنگی با همت و درایت مدیریت استاندار خوزستان و تمامی مجموعه ستاد اجرایی سفر در استان بنا را براین گذاشته اند که نوروز 94 نوروزی متفاوت برای مردم باشد.

حیدری: نوروز برای خوزستان یک فرصت است / جشنواره اولین ها در مسجد سلیمان و آبادان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار آرانیوز( حوزه خوزستان )

افشین حیدری درمصاحبه زنده تلویزیونی دربخش ویژه خبری اخبار خوزستان درخصوص ثبت نرگسزارهای بهبهان اظهار کرد: ثبت نرگسزارهای بهبهان یکی از کارهای بسیار بزرگی بود که در سال جاری بعد از مدت ها تلاش و کوشش انجام شد. این نرگسزار با شماره 205 در فهرست آثارطبیعی ثبت شد.

وی افزود: نرگسزارهای بهبهان به صورت گونه های خاص در خوزستان هستند که به صورت خود رو در این بخش رویش دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در خصوص مهمترین برنامه های خود در ایام نوروز گفت: باتوجه به این که نوروز برای معرفی خوزستان یک فرصت است، سازمان میراث فرهنگی با همت و درایت مدیریت استاندار خوزستان و تمامی مجموعه ستاد اجرایی سفر در استان بنا را براین گذاشته اند که نوروز 94 نوروزی متفاوت برای مردم باشد.

وی تصریح کرد: برنامه های بسیار خوبی در این ایام تدوین شده است  که جشنواره هایی نیز با حفظ شان و منزلت ایام فاطمیه در استان برگزار خواهد شد.

حیدری بیان کرد: برای این ایام برنامه های پر رنگی در نظر گرفته شده است که  خاطرات و لحظات خوبی را برای گردشگران به ثبت خواهد رساند.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان جشنواره های خوبی را برای استان در نظر گرفته است که به زودی ثبت ملی موسیقی الوانیه را در سال 93 خواهیم داشت و در سال 94 نیز جشنواره اولین های ایران در مسجد سلیمان و آبادان برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: این جشنواره در نوع خودش کار بسیار جدیدی است که در این جشنواره اولین های صنعت ایران از تمامی استان ها در این دوشهر گردهم جمع خواهند شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار