کد خبر: ۱۱۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
حیدری عملیات تنبیهی وعده صادق را در چارچوب مقررات و عرف بین‌الملل دانست و گفت: معادلات فکری و نظامی رژیم جعلی با این عملیات با شکست مواجه شد.

حیدری«شهریار حیدری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آرانیوز، با تاکید بر اینکه عملیات تنبیهی وعده صادق سپاه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در چارچوب قوانین و مقررات و عرف بین‌الملل بود، اظهار داشت: طبیعتا واکنش شورای امنیت دور از انتظار نبود که یا نباید پاسخ می‌دادند یا رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کردند.

وی افزود: اگر بخواهیم از نگاه حقوق بین‌الملل این عملیات را بررسی کنیم باید حتما رژیم صهیونیستی محکوم می‌شد؛ فضایی که آمریکا و غرب در شورای امنیت ایجاد کردند نتوانستند به نفع رژیم کار را تمام کنند و نهایتا نشست بدون صدور بیانیه پایان یافت.

این نماینده مجلس ادامه داد: با این عملیات اقتدار ملی و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی بر همگان ثابت شد که ایران می‌تواند از تمامیت ارضی،کنسولگری و سفارتخانه‌ها و ...به خوبی دفاع کند و قدرتش را دارد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی هرگز خارج از عرف بین المللی و قانونی عمل نمی کند و این رژیم بعد از این همه خودخواهی و حرکات غیر قانونی یک روزی باید گوشمالی می شد.

حیدری اظهار کرد: رژیم جعلی پس از ترور شخصیتهای علمی و سیاسی ایران اقدام نامتعارف در کنسولگری ما انجام داد و رژیم، غرب و آمریکا فکر می‌کردند جمهوری اسلامی توان پاسخگویی ندارد و پس از پاسخ تمام معادلات فکری نظامی رژیم کاملا به هم خورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: امروز رژیم صهیونیستی سردرگم است و نمی‌داند پاسخ این حمله را بدهد یا خیر. و این حمله عبرتی شد تا دست از گستاخی بردارد.

به گزارش آرانیوز وی تصریح کرد: امروز جامعه بین‌الملل بدون توجه به نگاه آمریکا به عنوان حامی اصلی اسرائیل، نباید این اجازه را بدهد که این رژیم بیشتر از این تعرضاتش را ادامه دهد چون امنیت منطقه و جهان به خطر می‌افتد.

حیدری افزود: جمهوری اسلامی همواره در دفاع از امنیت ملی، منطقه‌ای و جهانی الگوی سایر کشورهاست و بهترین نیروهای جوانش برای تامین امنیت به شهادت رسیدند و هرگز دنبال تنش نیست.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار