کد خبر: ۱۱۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس:
سردار «بیانی» گفت: اغلب جامعه ایثارگری استان فارس پس از گذشت ۲ سال تاکنون موفق به دریافت زمین‌های مسکن ملی نشده‌اند و همچنان بلاتکلیف هستند.
 
جامعه ایثارگری فارس ۲ سال در انتظار دریافت زمین مسکن ملی هستند
 
 
به گزارش آرانیوز از فارس، «ابراهیم بیانی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در جلسه با روسای خبرگزاری‌های استان به تشریح فعالیت‌های این بنیاد درخصوص پیگیری مسکن خانواده‌های شهدا و ایثارگران پرداخت.
 
بیانی در این جلسه با اشاره به این که این بنیاد نقش مطالبه گری از دستگاه‌ها برای جامعه ایثارگری را بر عهده دارد، تصریح کرد: در دو سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۰۰ متقاضی از جامعه ایثارگری برای مسکن ثبت نام کردند که با بررسی فرم ج این متقاضیان، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر به اداره کل راه و شهرسازی فارس و ۵۵۰ نفر به اداره کل لارستان معرفی شدند و مقرر شد تا پایان ۱۴۰۲ با واگذاری زمین این آمار به صفر برسد.
 
وی افزود: واگذاری زمین به دو صورت انفرادی و انبوه سازی است و مقرر بود تا پایان سال ۱۴۰۲ به متقاضیان واگذار شود که از ۱۴ هزار نفر واجد شرایط معرفی شده، تاکنون ۳ هزار و ۷۰۰ نفر طبق آمار اداره کل راه و شهرسازی به صورت قطعی زمین دریافت کرده‌اند و مابقی متقاضیان زمین به آن‌ها واگذار نشده است. گر چه در خصوص آمار ارائه شده توسط اداره کل راه و شهرسازی ابهاماتی وجود دارد که نیازمند شفاف سازی است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان این که ارایه خدمات و تامین رفاه به افراد شبیه به جامعه ایثارگری در تمام دنیا مرسوم است، از مسئولان مربوطه خواستار رسیدگی به امور مسکن جامعه ایثارگری استان فارس و واگذاری سریع‌تر زمین به این جامعه شد.
 
بیانی گفت: در کشور ایران به عنوان یک کشور اسلامی باید خدمات شایسته‌تری به جامعه ایثارگری ارائه شود.
 
وی یادآور شد: بر اساس قانون همسر و فرزند شهید در یک نوبت می‌توانند از دریافت زمین و مسکن استفاده کنند و جانبازان ۲۵ درصد و بیشتر در مراکز استان‌ها ۷۰ متر و در دیگر ۱۰۰ متر زمین با قیمت منطقه بندی سال ۶۹ دریافت کنند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس ادامه داد: در پیام ۱۰ بندی امام (ره) در تاریخ ۲۲ اسفند ماه ۱۳۵۸، رسیدگی به موضوع مسکن ایثارگران یکی از مطالبات است و زیبنده نیست که پس از گذشت بیش از ۴۰ سال هنوز در این زمینه با مشکل مواجه باشیم.
 
بیانی خاطرنشان کرد: ایثارگران فارس با تقدیم جان خود، قربه الی الله ایثار کردند و چشمداشت مادی نداشتند، اما اکنون این وظیفه ما و مسئولان است که به وظیفه خود در قبال آن‌ها عمل کنیم.
 
استان فارس تا کنون حدود ۱۵ هزار شهید، بیش از ۴۲ هزار جانباز و ۲ هزار و ۲۰۰ أزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و این استان رتبه چهارم کشور از لحاظ آمار جامعه ایثارگری را دارا است.
 
 
 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار