کد خبر: ۱۱۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهید زاهدی دلداده انقلاب اسلامی بودند، گفت: خوشا به حال مردمی که عنایت داشتند و سر به زنگاه، افتخار آفریدند.
جانشین فرمانده کل سپاه: شهید زاهدی دلداده انقلاب اسلامی بود

به گزارش آرانیوز از اصفهان، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم گرامیداشت سرلشکر شهید زاهدی در اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای اخیر سفارت ایران در دمشق و با تشکر و قدردانی از حضور پرشکوه مردم اصفهان در مراسم تشیع شهید والامقام زاهدی، شهادت را بالاترین افتخار دانست که خداوند به انسان عنایت می‌کند و اظهار داشت: در سخت‌ترین شرایطی که در مکه وجود داشت و کفار بیشترین فشار را بر پیامبر(ص) وارد کرده بودند، سه جوانمرد در داخل کعبه عهد و پیمان بستند که در هر شرایطی تا آخر پای پیامبر(ص) بمانند و به عهد و پیمان‌شان وفادار بوده و عمل کردند امیرالمؤمنین(ع)، حضرت حمزه(ع) و حضرت جعفر(ع)؛ روزهای سخت به پایان رسید و حضرت حمزه(ع) و حضرت جعفر(ع) به شهادت رسیدند و حضرت امیرالمؤمنین(ع) پس از شهادت این دو بزرگوار بارها بر سینه می‌زدند و می‌فرمودند که منم منتظر! ؛ پاسداران جمهوری اسلامی این رویه زندگی امیرالمؤمنین(ع) را در طول 45 سال گذشته سرلوحه قرار داده‌اند.

وی افزود: اگر کسی بر عهد و پیمان با خداوند برای انجام تکالیفی که خداوند مشخص کرده، وفادار باشد، این عنایت نصیب او خواهد شد که به فیض انتظار و شهادت برسد؛ به ویژه کسانی که در دوران دفاع مقدس هم‌رزمان‌شان شهید شده و سال‌های طولانی در انتظار بودند و برعهد و پیمان‌شان وفادار ماندند. درست است که در دوران دفاع مقدس بی‌نظیرترین بی‌نظیرها به شهادت رسیدند اما کسانی هستند که با همان صورت و کیفیت شهدای دوران دفاع مقدس، منتظرند و خوشا به حال شهید زاهدی که استمرار طولانی در این انتظار داشتند و در تمام دوران انتظار با بالاترین وجه ممکن به تکالیف‌شان عمل می‌کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مردم اصفهان در روز جهانی قدس و مراسم تشییع پیکر مطهر شهید زاهدی حضور بی‌نظیری داشتند، خاطرنشان کرد: اصفهانی‌ها مثل قدیم حماسه آفریدند و در اصفهان دل‌های بی‌شماری وجود دارند که یا به خیل شهدا پیوسته‌اند و یا منتظرند و در انجام تکالیف‌شان مصر‌ند. چه افتخاری بالاتر از این برای مردمی که همیشه در صحنه حضور داشتند و سر به زنگاه، بصیرت‌شان را فریاد زدند؟ مردم اصفهان در طول سالیان گذشته همیشه وجه سرافرازی جمهوری اسلامی را فریاد زدند و این رویه بارها در اصفهان تکرار شده است.

وی با بیان اینکه شهید زاهدی دلداده انقلاب اسلامی بودند،  ادامه داد: خوشا به حال مردمی که عنایت داشتند و سر به زنگاه، افتخار آفریدند؛ همه کسانی که در اصفهان نبودند و تصاویر مراسم تشییع پیکر سردار زاهدی را می‌دیدند، از سیل عظیم جمعیت تعجب می‌کردند؛ در طول دوران پیروزی انقلاب، افراد تکلیف‌مداری که به انجام تکالیف‌شان اصرار داشته و از مسئولیت‌هایشان مراقبت می‌کردند، زیباترین و خوشحال‌ترین جمع‌ها را تشکیل دادند.

سردار فدوی گفت: به حسب ظاهر جنگ سخت است؛ جنگ، شهادت و ناراحتی دارد و همیشه با غم همراه است اما رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهدا خوشحال بودند جون به تکلیف‌شان برای اعتلای اسلام عزیز و دفاع از سرزمین‌های اسلامی عمل می‌کردند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار