کد خبر: ۱۱۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس خبر داد؛
حجت‌الاسلام والمسلمین «جوکار» با اشاره به روند اجرای طرح قرآنی نور علی نور در استان فارس، گفت: همزمان با شروع ماه مبارک رمضان امسال، طرح قرآنی «نور علی نور» با محوریت برگزاری ۱۵ هزار محفل قرآنی به نیابت از ۱۵ هزار شهید استان فارس آغاز شد که تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار محفل قرآنی در روستا‌های کوچک تا اماکن مذهبی و گردشگری استان برگزار شده است.

برگزاری ۳۰ هزار محفل قرآنی به نیابت از شهدای فارس

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجواد جوکار» معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس در گفت‌وگو با آرانیوز از شیراز با اشاره به برگزاری دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس اظهار داشت: با ابتکار استان فارس برای نخستین بار در بین کنگره‌های شهدای کشور، کارگروه قرآن و عترت دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس فعال شده است که چند برنامه محوری را دنبال می‌کند.

وی افزود: «برنامه قرآن دوست» اهدای ۱۵ هزار ختم قرآن به نیابت از ۱۵ هزار شهید استان فارس یکی از طرح‌های در دستور کار است که با طراحی وب سایت و سامانه ۳۰۰۱۹۳۰ طراحی شده که هموطنان می‌توانند با ارسال عدد ۱ تا ۱۵ هزار به این سامانه، یک شهید استان به صورت تصادفی معرفی می‌شود که ثواب تلاوت به شهید هدیه خواهد شد.

حجت‌الاسلام جوکار با بیان اینکه طرح قرآن دوست از اوایل ماه مبارک رمضان امسال آغاز شده است، گفت: طی این مدت کوتاه ۶۰۰ ختم کامل به همراه ۲۵۰ هزار صفحه قرآن کریم تلاوت شده است و انتظار داریم تا زمان برگزاری کنگره، بیش از ۱۵ هزار ختم قرآن کریم انجام شود.

دبیر کارگروه قرآن و عترت دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس، راه اندازی ۱۱۵ دارالقرآن در استان فارس به نیابت از شهیدان را از دیگر طرح‌های این کارگروه عنوان کرد و ادامه داد: این دار القرآن‌ها به صورت تخصصی کار آموزش و حفظ قرآن کریم را در دستور کار خود قرار خواهند داد و تاکنون ۴۵ دارالقرآن در استان از آبان ماه سال گذشته افتتاح شد که تا زمان برگزاری کنگره به هدف خود در این زمینه دست پیدا کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: تربیت ۱۵ هزار حافظ قرآن کریم به نام طرح «میثاق با شهدا» با دو محور حفظ آیات موضوعی و تربیت حافظان ترتیبی قرآن کریم یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار است که متقاضیان در سطوح مختلفی به نیت شهدا حافظان قرآن خواهند شد.

بنابه گفته معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس، طرح «میثاق با شهدا» با همکاری و تعامل مرکز بیت الاحزان حضرت زهرا (س) اجرا خواهد شد و بنا است تمامی موسسات قرآنی و دارالقرآن‌های بسیج و ظرفیت استان در این طرح وزین همراهی داشته باشند همچنین این طرح قبل از عید نوروز امسال آغاز شده و کتاب مخصوص طرح نیز تدوین و به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام جوکار با اشاره شیوه ثبت نام در طرح میثاق با شهدا، بیان کرد: متقاضیان می‌توانند برای شرکت در این طرح به پایگاه‌های مقاومت و دارالقرآن‌های سراسر استان مراجعه کنند. 

وی در خصوص روند طرح «نور علی نور» نیز گفت: همزمان با شروع ماه مبارک رمضان امسال، طرح قرآنی «نور علی نور» با محوریت برگزاری ۱۵ هزار محفل قرآنی به نیابت از ۱۵ هزار شهید استان فارس آغاز شد که تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار محفل قرآنی از روستا‌های کوچک گرفته تا اماکن مذهبی و گردشگری استان برگزار شده است.

دبیر کارگروه قرآن و عترت دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس با بیان اینکه طرح نورعلی نور کاملا مردمی است، خاطرنشان کرد: این طرح در ماه مبارک رمضان با استقبال بی نظیر هم استانی‌ها روبرو شد و خیلی هم بازخورد خوبی داشت بدین نحور که وقتی مردم به منزل شهدا برای تکریم از خانواده معظم شهدا مشرف می‌شوند، محفل قرآنی برگزار می‌کنند از این رو در طرح مردمی تلاوت قرآن کریم به نیابت از شهدا در کشور پیشرو هستیم.

دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس ۴ آبان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود؛ از این رو تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و... سازمان‌ها و نهاد‌های مردمی در این راستا است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار