کد خبر: ۱۱۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نیاز داریم برنامه ریزی جامعی در مناطقی مانند سمت ولی آباد اراک، باغ خلج و... صورت گیرد و با توسعه فضاهای شهری شاهد زدودن چهره محرومیت از مناطق حاشیه نشین در اراک باشیم.
باید چهره محرومیت از مناطق حاشیه اراک زدوده شود

به گزارش آرانیوز از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر با اشاره به فعالیت شهرهای جدید اظهار داشت: اقدامات خوبی در مجموعه شهرهای جدید صورت گرفته تا بتوان سرریز شهرهای بزرگ و مادر را به این شهرهای جدید منتقل کرد اما باید در انتخاب محل احداث شهرها تمام موارد و مسائل مدنظر قرار گیرد، هرچند براساس گزارش ارائه شده مجموعه اقدامات خوبی در دوشهر مهاجران و امیرکبیر صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از ضرورت های اساسی و مهم در کشور احداث شهرهای جدید در نزدیکی دریا و خلیج فارس و سواحل مکران است البته اقداماتی در این مناطق آغاز شده منتها کافی نبوده و باید با جدیت و سرعت بیشتری این کارها پیگیری و عملیاتی شود.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: در کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون قطر، امارات و کویت درحال توسعه سواحل و ایجاد شهرهای دریایی هستند به طوری که در قطر تا کیلومترها با ساخت و ساز و اسکله سازی به میان دریا آمده و درحال توسعه سواحل خود هستند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: کشور ما از جمله کشورهای پیشرو در حوزه دانش معماری و شهرسازی است بنابراین باید با استفاده از ظرفیت های موجود در کشور ما نیز در این عرصه ورود داشته و باسرعت شهرهای ساحلی خود را ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از مناطق مغفول دیگر، که باید مورد توجه در شهرک سازی در استان باشد مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده است که نیاز داریم برنامه ریزی جامعی در این حوزه و در مناطقی مانند سمت ولی آباد اراک، باغ خلج و... صورت گیرد و با توسعه فضاهای شهری شاهد زدودن چهره محرومیت از مناطق حاشیه نشین در اراک باشیم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار