کد خبر: ۱۱۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور گفت: تجهیزات نیروی پدافند هوایی بسیار فراتر از کشورهای همسایه است و توان مقابله با هرگونه تهدیدات فرامنطقه‌ای را دارد.
تجهیزات پدافند هوایی فراتر از کشورهای منطقه است

 به گزارش  آرانیوز ازمشهد، به نقل از منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل آبادی در جمع کارکنان وظیفه این منطقه با بیان اینکه تجهیزات و تکنولوژی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه تهدیدی برای کشورهای همسایه نیست، گفت: امروز استراتژیک دشمنان بر اساس حملات هوایی چیده شده است و کشوری که بتواند در این امر پیشگام باشد، می تواند دستاورد های بهتری در نبردها داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران نیز با لطف پروردگار و تکیه بر جوانان خود موفق به دستاورد های بزرگ در این مسیر شده است.

وی با اشاره به نقش ارزشمند نیروی پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس، افزود: پدافند هوایی ارتش در زمان جنگ وظیفه کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام هر گونه پرنده مزاحم را بر عهده داشت.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور  با بیان اینکه ماموریت پدافند هوایی در بدترین شرایط آب و هوایی و پراکندگی جغرافیایی به صورت شبانه روزی در حال انجام است، اذعان کرد: آسمان امن ایران اسلامی مرهون مجاهدت و جانفشانی برادران ولایی و متعهد در مجموعه نیروی پدافند هوایی است.

امیر سرتیپ دوم خلیل آبادی با اشاره به دستاورد های بروز پدافند هوایی در زمینه دفاعی و امنیتی تصریح کرد: اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران در منطقه نمونه و الگویی برایی سایر کشورهاست و امروز در زمینه راداری و موشکی دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای داشته‌ایم که روز به روز با همت جوانان انقلابی، دانشمندان گرانقدر و تعامل و همکاری سایر نیروهای مسلح قطعا این اقتدار بیش از پیش تقویت خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی امنیت پایداری را برای آسمان امن ایران ایجاد کرده است، عزم نیروها را برای اقدامات تاکتیکی و عملیاتی و مقابله با هرگونه تهدیدهای احتمالی دشمن اعلام کرد.

 

نظرشما
پربازدیدها