کد خبر: ۱۱۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور ناو گروه ۹۷ نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن و دریای سرخ گفت: این ناوگروه در حال اجرا عملیات اسکورت کشتی‌ها است.
اسکورت کشتی‌ها توسط ناو گروه ۹۷ نیروی دریایی ارتش

به گزارش آرانیوز از بوشهر، امیر دریادار شهرام ایرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اقتدار و توانمندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه آبراه‌های بین‌المللی و داخلی گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در راستای تأمین امنیت شاهرگ اقتصادی کشور و حمایت و پشتیبانی و تأمین امنیت کشتیرانی در عمق اقیانوس‌ها با اعزام اسکورت‌ها، شناورها و ناوشکن‌ها به‌صورت شبانه‌روزی امنیت ایران اسلامی، کشورهای منطقه و عرصه بین‌المللی را فراهم کرده است.

وی از اعزام ناو گروه 97 نیروی دریایی ارتش راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خلیج عدن و دریای سرخ خبر داد و گفت: این ناو گروه متشکل از ناوشکن‌های جمهوری اسلامی و اروند و یک یگان پشتیبانی در خلیج عدن و دریای سرخ در حال اجرا عملیات اسکورت کشتی‌ها است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی با مشارکت کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در 4 سال گذشته رزمایش مرکب، متشکل از ایران، روسیه و چین در دستور کار قرار داد که سال 1402 در اجرا این رزمایش با افزایش تعداد کشور‌ها برگزار شد.

دریادار ایرانی اضافه کرد: در مجموع حضور دو کشور روسیه و چین در حوزه دریایی با افزایش تعداد شناورها از نظر توانمندی و نوع ظرفیت و تناژ آنها در این رزمایش شرکت کردند.

وی ادامه داد: رزمایش یاد شده با رزمایش سال‌های قبل متفاوت‌تر بود و در ادامه هم یک گشت مشترک دریایی در راستای اجرا تامین امنیت دریایی در شمال اقیانوس هند با مشارکت ایران، روسیه و چین در حال اجرا است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها