کد خبر: ۱۱۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
رئیس پلیس راهور کردستان گفت: ۵۹درصد علت تصادفات درون‌شهری سطح استان ناشی از عدم توجه راننده به جلو است.
سهم ۵۰ درصدی رانندگان در تصادفات درون‌شهری کردستان

سرهنگ رضا همتی‌زاده در گفت‌وگو با آرانیوز در سنندج به ارائه آمار و گزارش‌ مربوط به تصادفات درون شهری کردستان در پنج روز اول طرح ترافیکی نوروزی سال جاری پرداخت و افزود: 59 درصد از تصادفات مربوط به «عدم توجه راننده به جلو» بوده است.

وی با اشاره به اینکه 59 درصد از تصادفات شهرهای کردستان در کمربندی‌ها و معابر حاشیه‌ای اتفاق می‌افتد، گفت: وقتی می‌بینیم تصادفات جرحی و خسارتی در معابر درون شهری افزایش پیدا کرده و بخش زیادی از آن در این نقاط اتفاق می‌افتد این خبر را به ما می‌دهد که بحث سرعت بالا واقعا جدی و با رانندگانی مواجه هستیم که با سرعت‌های بالا رانندگی می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان افزود: جنس این تصادفات با واژگونی و برخوردهای شدید با موانع، رفیوژها و دیوار و درختان همراه است.

وی به دیگر علت‌های تصادفات این مدت اشاره کرد و یادآور شد: صحبت با تلفن همراه، عجله و شتاب بی‌مورد و خستگی و خواب آلودگی و خطاهای انسانی و سایر مولفه‌های دیگر بسیار بر تصادفات تاثیرگذار بوده است.

همتی‌زاده با تاکید بر اینکه یک لحظه غفلت و حواس پرتی می‌تواند عواقب جبران‌‌ناپذیری به دنبال داشته باشد، از رانندگان خواست حین رانندگی حتما دقت کافی به جلو داشته و با سرعت مطمئنه تردد کنند تا شاهد حوادث تلخ برای خود و دیگران نباشیم.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار