کد خبر: ۱۱۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرا پروژه‌های جهاد آبرسانی روستایی در مناطق دارای تنش استان خبر داد و گفت: در این راستا ۸۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع اصلاح و نوسازی شده و توسعه یافته است.
اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی روستایی در مناطق دارای تنش استان بوشهر

به گزارش آرانیوز از بوشهر، ابوالحسن عالی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تشریح آخرین وضعیت آبرسانی استان بوشهر خواستار توجه ویژه مشترکان در مصرف بهینه آب شد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی 75 درصد آب شرب این استان از استان‌های همجوار تأمین می‌شود، اظهار داشت: کاهش چشمگیر بارش‌های باران وضعیت تأمین آب استان بوشهر را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر کاهش 50 درصدی بارش باران در استان بوشهر نسبت به سال آبی قبل را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: هم‌زمانی این کاهش باران با خانه تکانی پایان سال و ورود گردشگران نوروزی به استان وضعیت تامین آب در برخی از شهرستان‌ها را با محدودیت‌هایی مواجه کرده که درخواست می‌شود صرفه‌جویی در مصرف آب مورد توجه جدی و دائم مشترکان قرار گرفته شود.

عالی با بیان اینکه اکنون سرانه مصرف آب استان بوشهر بیشتر از  متوسط کشوری است، خاطرنشان کرد: تنها با نزدیک کردن مصرف آب استان به میانگین کشوری می‌توان چالش پیش روی تأمین آب شرب مشترکان را به حداقل رساند.

وی اضافه کرد: براساس پیش بینی‌ها تاکنون بوشهر به‌عنوان مقصد نخست مسافران نوروزی معرفی شده که با چنین شرایطی جمعیت استان در تعطیلات نوروزی افزایش خواهد یافت که در این صورت بدون توجه به مدیریت بهینه مصرف راهکار دیگری برای عبور موفق از این پیک وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به ایجاد تأسیسات آب‌شیرین‌کن در استان عنوان کرد: در برنامه میان و درازمدت استان بوشهر احداث آب‌شیرین‌کن عملیاتی شده که با تکمیل آنها استان در تامین آب به خودکفایی و پایداری کامل خواهد رسید، اما در کوتاه‌مدت تنها راهکار موجود صرفه‌جویی مسئولانه در مصرف آب است.

عالی با اشاره به طرح‌های جهاد آبرسانی در روستاها تصریح کرد: به موازات اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در آبرسانی پایدار تلاش می‌شود تا پروژه‌های در دست احداث با سرعت و شتاب لازم تکمیل شود و پروژه‌های جهاد آبرسانی روستایی استان بوشهر نیز در مناطق دارای تنش با جدیت لازم در دست اجرا است.

وی عمده طرح‌های محرومیت‌زدایی در حوزه آبرسانی استان بوشهر را اصلاح، نوسازی و توسعه 85 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع اعلام و بیان کرد: این طرح‌ها به میزان قابل توجهی هدررفت آب در خطوط آبرسانی فرسوده را کاهش داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر احداث مخازن پنج هزار مترمکعب تنگ ارم شهرستان دشتستان، سالم‌آباد روستای رستمی شهرستان تنگستان، چاه مبارک شهرستان عسلویه را از دیگر طرح‌ها دانست.

 

 
نظرشما
پربازدیدها