کد خبر: ۱۱۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: با اجرای پروژه‌های مختلف گردشگری می‌توان سیمای فعلی سیستان و بلوچستان را به نحوی مطلوب‌تر از شرایط فعلی تغییر داد.
پروژه‌های گردشگری می‌تواند سیمای سیستان و بلوچستان را تغییر دهد

به گزارش آرانیوز از زاهدان، علی اصغر شالبافیان در دیدار با استاندار سیستان وبلوچستان و معاونین وی، اظهار داشت: ما در استان‌های ساحلی تقریباً 18 هزار میلیارد تومان پروژه‌ سرمایه‌گذاری داریم که نیاز است مراحل صدور مجوز آنها تسهیل شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، افزود: به طور کلی پروژه‌های گردشگری می تواند چهره استان‌ها و به ویژه سیستان و بلوچستان را تغییر دهد و باعث رونق شود.

وی ادامه داد: در برخی استان‌ها این روند به سرعت در حال انجام است و در سیستان و بلوچستان نیز چندین کار با مدیریت اداره کل میراث فرهنگی در دست اقدام است که ضرورت دارد تا سرعت آن افزایش یابد و با تعامل مشترک دوسویه روزهای بهتری برای استان رقم بزنیم.

شالبافیان گفت: برای تسریع در این روند لازم است تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز به کمک بیایند و با مشارکت دولت و بخش خصوصی بتوان سریع‌تر به هدف نهایی دست یافت و شرایط مطلوب تری برای مردم در حوزه گردشگری ایجاد کنیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: ما تقریبا حدود 40 هزار میلیارد تومان پروژه در دو سال اخیر افتتاح کرده ایم و اگر دولت در بخش واگذاری تسهیلات همکاری بیشتری داشته باشد این امکان وجود دارد که تا بیش از 94 همت دیگر نیز افتتاح داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز حدود 397 همت پروژه‌های در دست احداث داریم که امیدواریم این موضوع در سیستان و بلوچستان نیز تحول جدی داشته باشد و سیمای گردشگری این استان هرچه سریعتر تغییر یابد و برای تحقق این مهم باید راه و مسیر برای ورود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هموارتر شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار