کد خبر: ۱۱۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
نماینده ولی فقیه در استان گیلان در نکوداشت شهدای قرآنی:
آیت‌الله «فلاحتی» با اشاره به روز بزرگداشت شهدا ضمن تقدیر از خانواده‌های معزز شهدا گفت: عزتی که شهدا برای ملت ما به ارمغان آوردند را هرگز فراموش نخواهیم کرد و یاد و سیره شهدا همیشه در ذکر و فکرمان محفوظ است.

شهدا عزت را برای ملت ایران به ارمغان آوردند

به گزارش آرانیوز از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز در نکوداشت شهدای قرآنی استان در گلزار شهدای رشت با بیان اینکه خداوند متعال همواره به انسان بدی‌ها، خوبی‌ها، مسیر حق، هدایت و ذلالت را الهام می‌کند اظهار داشت: با توجه به شرایط دنیا برخی انسان‌ها گاهی مواقع بدی‌ها و زشتی‌ها را خوب می‌بینند، زیرا در دنیای امروز، ظلم فحشا، منکرات و فساد دامن بشر را فراگرفته است و لذا برخی انسان‌ها فسق و فجور را عمل شایسته می‌پندارند، اما اکثر انسان‌ها طبق آیات قرآن کریم، خوبی‌ها و بدی‌ها را می‌فهمند و درک می‌کنند.

وی ادامه داد: حمایت ملت‌های غیرمسلمان در کشور‌های اروپایی و آمریکایی از مردم مظلوم فلسطین مصداق همان آیه قرآن است و نشان از آن دارد که مردم متوجه ظلم شده‌اند و می‌دانند مظلومان باید حمایت شوند چراکه خداوند اعمال خوب و بد را به نفس الهام می‌کند تا انسان متوجه شود.

آیت‌الله فلاحتی تصریح کرد: با توجه به ارتباطاتی که امروز میان بشریت وجود دارد و بشر می‌تواند از طریق رسانه، روابط فرهنگی، مطالعات و نشریات آگاهی کسب کند و حتی در دورترین نقطه دنیا، انسان‌ها نسبت به مذهب، آیین و عقاید دیگران اطلاعاتی دارند پس کسی نمی‌تواند روز قیامت بگوید که در فضا یا شرایطی بوده که آن فضا باعث جهل و نادانی اش شده است.

وی با بیان اینکه بدی و خوبی انسان به خودش بازمی‌گردد، زیرا همه به پیشگاه خداوند بازمی‌گردیم گفت: قرآن انسان‌های خوب و بد را مساوی ندانسته است و می‌فرماید انسان‌ها گمان می‌کنند آن‌ها که عمل بد انجام می‌دهند با کسانی که عمل نیک دارند، مساوی هستند؟

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به روز بزرگداشت شهدا ضمن تقدیر از خانواده‌های معزز شهدا خاطرنشان کرد: عزتی که شهدا برای ملت ما به ارمغان آوردند را هرگز فراموش نخواهیم کرد و یاد و سیره شهدا همیشه در ذکر و فکرمان محفوظ است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار