کد خبر: ۱۱۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس:
«‎زارعی» گفت: ما باید به ترویج فرهنگ ایثار در میان جامعه بپردازیم چراکه این فرهنگ غنی موجب بیمه شدن جامعه می‌شود.

فرهنگ ایثار موجب بیمه شدن جامعه در مقابل آسیب‌ها است

به گزارش آرانیوز فارس، «‎نبی الله زارعی» معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس امروز (سه‌شنبه) در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت فرارسیدن ۲۲ اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان تاریخی امام راحل (ره) اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت از ضروریات جامعه امروز است چرا که یکی از ابزار‌های مهم جامعه در مقابله با تهاجم فرهنگی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: شهدا با نثار جان خود، درس گذشت، فداکاری و مقاومت به ما آموختند و ما نیز باید قدردان آن همه ایثارگری باشیم و به ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در میان آحاد جامعه به خصوص نسل جوان بپردازیم چراکه این فرهنگ غنی و ارزشمند موجب بیمه شدن جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به برنامه های هفته شهدا در استان افزود: امسال برای نخستین بار در کشور بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تقویم روز شماری هفتگی از روز ۱۶ تا ۲۲ اسفند ماه را طراحی و نامگذاری کرده است که متناسب با عنوان هر روز، برنامه‌های خاصی اجرا می‌شود.

زارعی تصریح کرد: کاشت ۱۵ هزار راس نهال به یاد ۱۵ هزارشهید استان فارس با حضور مسئولین استانی در شهر شیراز واقع در پارک شهدا، برگزاری مراسم جشن تکلیف فرزندان شاهد و ایثارگر، مسابقات ورزشی مختلف، اردو‌های خانوادگی، برگزاری همایش رابطین ایثار گر ادارات و... برخی از برنامه‌های بنیاد استان در هفته بزرگداشت شهدا است.

وی همچنین به طراحی و نصب دیوار نگاره شیراز اشاره و عنوان کرد: این دیوارنگاره که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد شهیدان در ابعاد ۲۳ متر در ۱۰ متر اجرا شده است و طرح هنری ویژه شهدا دارد حامل این پیام است "اهل هر مرامی که هستیم شهدا قابل احترام هستند"

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار