کد خبر: ۱۱۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: در سال جاری تاکنون با افزایش ۱۶۴ درصدی طرح‌های اشتغال‌زایی ۵ هزار و ۳۷۱ فرصت شغلی مددجویان کمیته امداد استان در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.
ثبت اشتغال ۵ هزار و ۳۷۱ مددجو کمیته امداد استان بوشهر

عباس روشن در گفتگو با آرانیوز در بوشهربا اشاره به وضعیت اشتغال و خودکفایی اقتصادی مددجویان و با بیان اینکه کمیته امداد یک نهاد خدمات‌رسان است به طرح‌های اشتغال‌زایی پرداخت و اظهار داشت: از محل تبصره 18 قانون بودجه حدود 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب و از میزان 782 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی 712 میلیارد تومان آن تخصیص داده شد.

وی از جذب 495 میلیارد تومان اعتبار یاد شده خبر داد و بیان کرد: در سال جاری تعهد اشتغال در حوزه مددجویان 3 هزار و 400 فرصت شغلی است که تاکنون با افزایش 164 درصدی 5 هزار و 371 شغل در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح ایجاد نیروگاه تولید برق خورشیدی در استان بوشهر افزود: سهمیه کمیته امداد استان بوشهر، ایجاد 800 نیروگاه برق خورشیدی است که تاکنون برای راه‌اندازی 356 طرح به بانک عامل معرفی شده و تاکنون به 96 طرح تسهیلات پرداخت شده و 78 مورد راه‌اندازی شده است.

روشن، جذب 64 درصد اعتبارات ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ایجاد سلو‌ل‌های خورشیدی با سرمایه‌گذاری 150 میلیون تومان ضمن خرید تضمینی برق تولیدی درآمد پایدار برای خانواده‌های مددجو ایجاد می‌کند.

وی مواد اولیه این نیروگاه‌ها را، نور خورشید دانست و تصریح کرد: خریدار محصول برق تولیدی شرکت توزیع نیروی برق است و اشتغال قابل توجهی در بر دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با اشاره به جشن ملی توانمندسازی مددجویان خاطرنشان کرد: در سطح کشور، 100 هزار مددجو خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شد که از این تعداد 3 هزار و 600 مددجو آن از استان بوشهر است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها