کد خبر: ۱۱۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
غرس نهال‌ در راستای طرح شهید عنایت‌اله مرادی در قالب کاشت یک‌میلیارد درخت، هم‌زمان با روز درختکاری و درختداری در هنرستان شهید بهرامی سمنان انجام شد.

غرس نهال در هنرستان شهید بهرامی سمنان

به گزارش  آرانیوز استان سمنان، آیین غرس نهال با هدف اجرایی‌سازی طرح شهید عنایت‌اله مرادی در راستای پویش ملی ایران سرسبز، ایران قوی با محوریت هر مدرسه یک نهالستان، صبح سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ هم‌زمان با روز درختکاری و درختداری با حضور جعفر مرادی‌حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، علیرضا کرد مدیر آموزش و پرورش سمنان و جمعی از اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش استان در هنرستان شهید بهرامی سمنان برگزار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ضمن قدردانی از همراهی آموزش و پرورش و مدارس استان در اجرایی‌سازی طرح شهید مرادی، اظهار داشت: امید که با این اقدام شایسته مادی و معنوی و کاشت یک‌میلیون نهال در سطح استان در راستای ترویج فرهنگ درخت و درختکاری، اتفاق‌های خوبی را رقم زده و در تحقق شعار سال سهیم باشیم.

مرادی‌حقیقی در ادامه با اشاره به نامگذاری ۱۵ اسفند به روز درختکاری و درختداری، به بیان خاطره‌ای از دوران نوجوانی خود در این روز پرداخت و بر اهمیت منابع طبیعی و کاشت درخت در آیات قرآن و احادیث و روایات متعدد تاکید کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در پایان سخنانش تصریح کرد: امید است که با کاشت نهال با رعایت موارد اقلیمی و دقت در گونه انتخاب‌شده، هدیه‌ای ماندگار از خود برای نسل‌های بعدی به یادگار گذاریم و قدمی خیر در راستای سبزتر شدن کشورمان برداریم و با حفاظت و نگهداری این درختان، آینده‌ای سرسبز را در ایران قوی شاهد باشیم.

مدیر آموزش و پرورش سمنان نیز ضمن تبریک فرارسیدن روز درختکاری و قدردانی از مشارکت مدیران، معلمان و دانش‌آموزان مدارس برای مشارکت در اجرای طرح شهید مرادی، یکی از مشکلات فعلی جامعه را شرایط اقتصادی، عنوان و اظهار کرد: تمامی برنامه‌های ما حول محور نفت انجام می‌گیرد در حالی‌که با کاشت نهال در بحث صادرات چوب به‌عنوان بهترین منابع موجود در کشور می‌توانیم بر مشکلات اقتصادی غلبه کنیم.

کُرد در ادامه تاکید کرد: بر اساس شرایط اقلیمی هر استان و شهرستان، نهال‌های متفاوتی کاشته شود تا ایرانی سرسبز و قوی داشته باشیم.

گفتنی است، نهضت سراسری درختکاری در قالب پویش ملی ایران سرسبز، ایران قوی و هر ایرانی یک درخت در راستای تقویت فرهنگ خوداتکایی، تولیدمحوری و تحقق ایران قوی با تحقق چشم‌انداز نهال‌کاری ۵۰۰ میلیونی، به یاد هر شهید ۱۰۰۰ درخت با اولویت مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته ضمن تشکیل دبیرخانه مردمی همراه با هدایت و پشتیبانی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط ملی و استانی، در حال اجرا است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار