کد خبر: ۱۱۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از رونمایی پوستر ششمین جشنواره مد و لباس «نقش تن پوش اروند» با هدف همبستگی و انسجام هویت اقوام ایرانی ساکن منطقه، خبر داد.
رونمایی از پوستر ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند  

به گزارش آرانیوز به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس ضمن اعلام این خبر، افزود: ششمین جشنواره مدولباس نقش تن پوش اروند به منظور معرفی و شناساندن، همبستگی و انسجام هویت اقوام ایرانی ساکن منطقه آزاد اروند و معرفی نشانه ها و نقوش و هویت تاریخی،فرهنگی منطقه آزاد اروند ( بخش های گردشگری و هویتی منطقه ) و به دبیری «مهرداد صیادی سامانی»، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این رویداد در سطح ملی برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم آزاد است، اظهار داشت: تمام آثار ارسالی باید با موضوعات متناسب با حوزه مد و لباس(هویت ایرانی_ اسلامی ) و اکسسوری مرتبط با این حوزه در جشنواره ارائه گردند.

زرشناس در توضیح موضوعاتی که می بایست متناسب با حوزه مد و لباس(هویت ایرانی _ اسلامی ) به جشنواره ارائه گردند، گفت: طراحی از بنا های شاخص و یادمان ها منطقه آزاد اروند، طراحی و ایده گیری از نشانه ها و نقش و نگارها هویت بومی و اصیل منطقه آزاد اروند، طراحی و ساخت صنایع دستی و هنرهای سنتی( مرتبط با ملزومات لباس )با موضوعات هویت نقش و نماد وبناهای تاریخی و هویتی منطقه آزاد اروند و احیا و ایده گیری از لباس اقوام بومی و اصیل ساکن منطقه آزاد اروند( به ویژه اقوام عرب) موضوعات و سرفصل هایی است که می بایست در آثار ارسالی به جشنواره لحاظ شوند.

وی در توضیح بخش های این جشنواره، خاطرنشان کرد: جشنواره از ۴ بخش رقابتی، غیر رقابتی، نمایشگاهی و بخش کارگاه های آموزشی تشکیل شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد:به نفرات برتر شرکت کننده در این جشنواره جوایز نقدی، لوح تقدیر و تندیس و به تمام شرکت کنندگان نیز گواهی حضور تقدیم می گردد.

نظرشما
پربازدیدها