کد خبر: ۱۱۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
نشست شورای دانشگاه تهران با محوریت آغاز به‌کار پردیس بین‌المللی اروند، در مینوشهر تشکیل جلسه داد.
شورای دانشگاه تهران در منطقه آزاد اروند تشکیل جلسه داد  

به گزارش آرانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، مدیران و اساتید و استادیاران دانشگاه تهران به همراه مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد اروند؛ نشستی با محوریت راه‌ندازی «پردیس بین‌المللی اروند» برگزار کردند.

در این نشست، پیرامون آغاز به‌کار این دانشگاه در سال تحصیلی آینده بحث و تبادل نظر شد و از بخش‎های بازسازی شده ساختمان این مرکز علمی بازدید به‌عمل آمد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در حاشیه این نشست، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چند ماه گذشته تفاهمنامه‌ همکاری با دانشگاه تهران به امضا رساندیم که پیرامون آن؛ مقرر شد تا پردیس بین‌المللی این دانشگاه در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شود تا از قِبل آن بتوان از ظرفیت‌ همجواری منطقه آزاد اروند با کشور عراق بهره برد.

علی زارعی یادآور شد: بر همین اساس ساختمان مورد نیاز از سوی سازمان منطقه آزاد اروند، در اختیار دانشگاه تهران قرار گرفت و کار بازسازی آن آغاز و ترمیم این ساختمان در حال حاضر به نتایج خوبی دست یافته است.

وی با اشاره به اینکه کار راه‌اندازی این پردیس بین‌المللی توسط دانشگاه تهران در حداقل زمان اجرایی شد، افزود: در نشست شورای تهران معین شد تا از مهرماه سال ۱۴۰۳ پذیرش دانشجو در این دانشگاه به مرحله اجرا خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این پردیس پذیرای دانشجویان داخلی و خارجی خواهد بود، گفت: این یک ظرفیت بسیار خوب و مهم برای توسعه و ارتقای فرهنگی منطقه آزاد اروند و شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر خواهد بود که با حضور وفعالیت این پردیس بین‌المللی، گام مثبتی در عرضه تحول فرهنگی، آموزشی منطقه رقم خواهد خورد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار