کد خبر: ۱۱۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از توسعه طرح‌های آب‌رسانی در شهرها و روستاهای استان خبر داد و گفت: برای کاهش هدررفت آب از شبکه آب‌رسانی ۱۳ میلیارد تومان برای نوسازی شبکه‌ها تخصیص یافته است.
سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد تومانی برای نوسازی شبکه‌های آب‌رسانی بوشهر

ابوالحسن عالی در گفت‌وگو با آرانیوزدر بوشهربا بیان اینکه طرح‌های آبرسانی در شهرها و روستاها توسعه یافته است، اظهار داشت: اکنون طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر تسریع یافته است و بخشی از این طرح‌ها تا قبل از فصل گرما وارد مدار تولید می‌شود.

وی میزان آب تولیدی از آب‌شیرین‌کن‌ها را بیش از 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز دانست و بیان کرد: علاوه بر این طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا به ظرفیت 150 هزار مترمکعب در حال اجرا است که با تکمیل آنها تحول مهمی در تامین آب شرب استان ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به طرح‌های نوسازی شبکه آبرسانی برای کاهش هدررفت آب پرداخت و خاطرنشان کرد: عملیات اصلاح و نوسازی شبکه‌های آبرسانی و تعویض لوله‌های فرسوده انشعابات در مجموع با 13 میلیارد تومان اعتبار اجرایی شده است. همچنین عملیات مهندسی مجدد 5 ایستگاه پمپاژ در شهر و روستاهای استان بوشهر با هدف ارتقا و پایداری آب شرب به مشترکین در تابستان پیش‌رو در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با گرم شدن تدریجی هوا و نزدیک شدن استان به پیک بار مصرف آب در تابستان پروژه‌های این حوزه با جدیت و تلاشی دوچندان در دست اقدام است گفت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به طرح جهاد آبرسانی اشاره کرد که در یک سال اخیر وضعیت آبرسانی بسیاری از روستاهای استان را بهبود بخشیده است.

عالی گفت: امید است با تمهیدات اندیشیده شده استان در عبور از پیک بار تابستان همانند سال گذشته روند پایدار و مطلوبی را طی کند. در ماه‌های اخیر چندین آب‌شیرین‌کن استان بوشهر وارد مدار شده که پیش‌بینی شده این ظرفیت به افزایش پایداری آب مشترکان کمک شایانی کند. با تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده برای رفع تنش آبی در استان نیاز است به فراخور کاهش نزولات جوی در سال جاری، هم استانی‌ها باید نسبت به مصرف بهینه آب اهتمام جدی داشته باشند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار