کد خبر: ۱۱۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان از تولید حدود یک میلیون پانصد و نود هزار نهال در سال گذشته خبر داد که ۸۰۰ هزار اصله آن آماده کاشت است.

۸۰۰ هزار اصله نهال برای کشت در سیستان و بلوچستان آماده شد

به گزارش آرانیوز از زاهدان، مسعود ریگی صبح امروز در مراسم روز درختکاری و کاشت نهال در زاهدان از تولید حدود یک میلیون پانصد و نود هزار نهال در سال گذشته در سیستان و بلوچستان خبر داد که 800 هزار اصله آن آماده کاشت است.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سیستان و بلوچستانافزود: یکی از طرح‌های خوبی که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این دولت مردمی آغاز شده، پویش کاشت یک میلیارد درخت بود که بنا به برش استانی این طرح به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: نهال‌های کشت شده در فضاهای سبز شهری، روستایی، پروژه جنگل کاری و بیایان زدایی مورد توجه قرار گرفته که کشت آنها از پاییز در استان سیستان وبلوچستان آغاز شد.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم‌اکنون در نهالستان‌های استان یک میلیون نهال برای کشت سال آینده نیز وجود دارد به محض فراهم شدن شرایط کشت، در سطح استان غرس می‌شود.

ریگی با بیان اینکه با توجه به گرمسیری بودن سیستان و بلوچستان کاشت نهال متناسب با آب و هوای آن مورد توجه است، افزود: امسال یک میلیون درخت و بذر جنگلی در استان کشت شد و این روند همچنان ادامه دارد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار