کد خبر: ۱۱۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زاهدان ضمن تشریح اقدامات انجام شده و در دست اجرا برای تامین آب شهر زاهدان، از شهروندان خواست با توجه به محدودیت منابع آبی مخزن ذخیره آب تهیه کنند.
شهروندان زاهدانی مخزن ذخیره آب تهیه کنند

به گزارش آرانیوز از زاهدان، مرتضی نورا ظهر امروز در جریان برگزاری میز جهادی در جمع نمازگزاران مسجد «بلال» زاهدان، اظهار داشت: با توجه به خشکسالی به وجود آمده و کاهش آب چاه نیمه‌های سیستان برای گذر از روزهای بحرانی ضمن اجرای طرح تامین آب اضطراری با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان برای منطقه سیستان و شهر زاهدان،  عملیات حفر تعدادی چاه در سطح شهر زاهدان نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اجرای طرح اضطراری گفت: در پی کاهش شدید آب چاه‌نیمه‌ها و عدم تعهد کشور همسایه به معاهده بین‌المللی حق‌آبه هیرمند، از سال گذشته اجرای این طرح در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت و در سطح ملی از سوی وزارت‌خانه نگاه ویژه‌ای برای اجرا و تکمیل آن در زمان مقرر تعریف شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زاهدان تأکید کرد: با وجود اجرای همه این طرح‌ها گذر از شرایط سخت کم‌آبی سال پیش‌رو بدون همراهی و توجه ویژه مردم به مدیریت مصرف آب میسر نخواهد شد.

نورا افزود: شهروندان از هم‌اکنون به فکر تهیه و نصب مخزن آب در خانه خود باشند تا در صورت بروز قطعی آب با مشکل روبه‌رو نشوند.

به گزارش آرانیوز، در پایان این نشست، به درخواست‌ها و مطالبات مردمی رسیدگی شد.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار