کد خبر: ۱۱۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
معاون وزیر شیلات کشور سنگال با اشاره به اعزام هیئت شیلاتی از سنگال به ایران گفت: این هیئت با رویکرد آشنایی با تجربیات و دستاوردهای آبزی‌پروری ایران به ویژه استان بوشهر اعزام شده است.
سفر هیئتی از شیلات سنگال به بوشهر برای دریافت دانش پرورش آبزیان

به گزارش آرانیوز از بوشهر، هیئتی از شیلات سنگال صبح امروز به منظور انتقال دستاوردهای آبزی‌پروری و دامپزشکی، حضور در دوره‌های آموزشی و بازدید از مراکز آبزی‌پروری و دستاوردهای شیلاتی و دامپزشکی وارد بوشهر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در نشست با این هیئت با اشاره به توانمندی‌های آبزی پروری در استان بوشهر اظهار داشت: استان‌های جنوبی و به خصوص بوشهر یکی از قطب مهم صادرات میگو و آبزیان به شمار می‌روند.

مهدی تنگستانی با اشاره به آمادگی استان بوشهر برای انتقال دانش به هیئت سنگالی گفت: اقدامات مجموعه در دامپزشکی استان بوشهر با هماهنگی دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور در زمینه رعایت اصول قرنطینه‌ای بهداشتی، رصد و پایش و آزمایشات لازم در سطح استانداردهای بین‌المللی قرار دارد و آماده انتقال دانش‌های لازم هستیم.

سنه تنینگ معاون وزیر شیلات کشور سنگال هم با اشاره به هدف سفر هیئت شیلاتی به ایران افزود: هیئت اعزامی با رویکرد آشنایی با تجربیات و دستاوردهای آبزی‌پروری ایران و همچنین جمعی از هیئت نیز با رویکرد آشنایی با توانایی‌های دامپزشکی ایران در حوزه دامپروری عازم ایران شده‌ است.

وی ادامه داد: هدف سفر به استان بوشهر آشنایی با ظرفیت قابل توجه پرورش آبزیان و دریافت دانش آبزی‌پروری است.

هیئت سنگالی از مرکز تکثیر ماهی و میگو زادآوری مند تنگستان بازدید کردند و در همان مرکز کلاس آموزشی نیز تشکیل و در ادامه از مرکز پرورش ماهی در قفس در بندر رستمی تنگستان بازدید شد.

این هیئت سنگالی تا روز پنجشنبه 10 اسفند ماه در استان بوشهر حضور دارند و از ظرفیت‌های تکثیر و پرورش آبزیان این استان بازدید می‌کنند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها