کد خبر: ۱۱۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
رییس کمیته فناوری اطلاعات گفت: دوره های آموزشی برای بیش از دو هزارنفر کاربر دستگاه احراز هویت شعب اخذ رای برگزار شده و در این هفته دوره های بازآموزی برگزار می‌شود.

به گزارشآرانیوز  از قزوین؛ یاور عابدی، مدیر فناوری اطلاعات امنیت فضای مجازی و شبکه دولت در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان گفت: این دوره انتخابات به صورت نیمه مکانیزه و از ۲۶فرآیند انتخابات، ۲۵فرآیند به صورت الکترونیک و فقط یک فرآیند اخذ رای و شمارش آرا به صورت دستی انجام می‌شود.

وی افزود: از ابتدا کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان ۱۳جلسه تشکیل داده که ۷جلسه آن در استانداری و ۶جلسه هر کدام در ۶فرمانداری برگزار شده است و مسائل و مشکلات شهرستان‌ها با حضور مدیران مربوطه حوزه فناوری اطلاعات استان و مدیران شهرستان به صورت تفصیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

عابدی رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان بیان کرد: این کمیته در سه ماه گذشته و با کمک ۴۷اکیپ و بیش از ۱۰۰نفر، پوشش آنتن دهی شعب اخذ رای را که شامل ۱۷۱۱نقطه است به صورت میدانی و با دستگاه احراز هویت مورد تست و بررسی قرار داده‌ است.

وی در ادامه گفت: زیرساخت‌های ارتباطی استان و پوشش آنتن دهی شعبات اخذ رای از شرایط خیلی خوبی برخوردار هستند و استان آماده برگزاری انتخابات الکترونیکی است.

مدیر فناوری اطلاعات استانداری اظهار کرد: در راستای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی، فرمانداریها و بخشداری‌ها به فیبر نوری متصل خواهند شد. هم اکنون ۶فرمانداری و ۸بخشداری به فیبر نوری متصل شده و پیگیر اتصال ۱۱بخشداری دیگر تا روز انتخابات هستیم.

وی بیان کرد: دوره های آموزشی کاربران فناوری اطلاعات برای حضور در ۱۰۹۶شعبه اخذ رای در روز انتخابات به تعداد ۵مدرس استانی، ۲۳مدرس شهرستانی و بیش از دو هزار کاربر اصلی و ذخیره در استان برگزار شده است.

یاور عابدی گفت: در راستای آزمون و تست زیرساخت‌های ارتباطی و آمادگی منابع انسانی برای انتخابات پیش رو، دو مانور شبیه سازی روز اخذ رای برگزار شده است.

این مسئول افزود: مانور اول در ۱۲بهمن ماه با ۵۴دستگاه احراز هویت و با حضور ۱۰۶نفر در ۱۴نقطه و مانور دوم در ۲۴بهمن با ۷۴دستگاه احراز هویت و با حضور ۹۲نفر در ۲۰نقطه استان برگزار شد.

مدیر فناوری اطلاعات قزوین، در پایان به مسائل و تهدیدات سایبری اشاره کرد و افزود: مجموعه تدابیر و استانداردهای لازم امنیتی زیرساخت‌های ارتباطی و مراکز داده استانداری در نظر گرفته شده و همچنین مانورهای تاب آوری برق مراکز مخابراتی و زیرساخت انجام شده است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار