کد خبر: ۱۱۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه ۱۲۰ ناظر و ضابط قضایی جرایم تخلفاتی را رصد و پیگیری می‌کنند، گفت: افزون بر ۳ هزار و ۱۰۰ نفر عوامل ناظرین شورای نگهبان در شعب اخذ رأی استان بوشهر حضور دارند.
آموزش ۳۱۰۰ نفر عوامل ناظر شورای نگهبان در شعب اخذ رأی استان بوشهر

خلیل رضایی در گفت‌وگو با آرانیوز در بوشهر، با اشاره به اینکه در مجموع از 241 نفر واجد شرایط انتخابات مجلس شورای اسلامی استان بوشهر 160 داوطلب توسط شورای نگهبان در مرحله نهایی مورد تأیید قرار گرفتند، اظهار داشت: در مجموع 66 درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه با این آمار به‌ازای هر کرسی مجلس حدود 40 نفر کاندیدا در استان بوشهر وجود دارد، گفت: از این تعداد کاندیدا تاکنون شش نفر انصراف داده‌اند و در مجموع اکنون 155 نامزد انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر وجود دارد.

سخنگوی هیئت نظارت استان بوشهر اضافه کرد: در این راستا در حوزه انتخابیه گناوه، دیلم، بوشهر 48 کاندیدا، حوزه انتخابیه دشتستان 27 نفر، دشتی و تنگستان 35 نفر و حوزه انتخابیه دیر، کنگان، عسلویه و جم 45 نفر هم رقابت می‌کنند.

رضایی از آمادگی لازم در بخش‌های مختلف نظارتی، اجرایی، امنیتی، قضایی و بازرسی برای برگزاری انتخابات 11 اسفند خاطرنشان کرد: تشکیلات نظارتی لازم فرا گرفته‌اند و سلامت انتخابات تضمین داده می‌شود، مکلف به اجرا قانون انتخابات هستیم تا حق کسی از جمله نظام، کاندیداها مردم ضایع نشود و امانتداری لازم از رأی مردم به‌عنوان حق‌الناس می‌شود.

رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر اضافه کرد: افزون بر 3 هزار و 100 نفر عوامل ناظرین شورای نگهبان در شعب اخذ رأی استان بوشهر حضور دارند که بر اساس شعبه‌ها نسبت به تراکم جمعیت و حساسیت صندوق‌های اخذ رأی بین 3 نفر تا 6 نفر ناظر حضور دارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این تعداد 65 نفر اعضای هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها در پای صندوق‌های اخذ رأی حضور دارند، در این راستا 102 نفر سر ناظر در بین 7 تا 8 صندوق اخذ رأی فعالیت می‌کنند.

سخنگوی هیئت نظارت استان بوشهر ادامه داد: 120 ناظر هم توسط دستگاه قضایی و دادستان‌های استان بوشهر به‌عنوان ضابط قضایی جرایم تخلفاتی را رصد و پیگیری و از طریق شعبه‌های ویژه قضایی توسط قضات برخورد آنی می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه 18 بازرس استانی هم در عرصه انتخابات حضور دارند خاطرنشان کرد: یک سامانه موبایلی هم توسط شورای نگهبان ایجاد شده ضمن حضور و غیاب عوامل اجرایی و نظارتی، مشکلات صندوق‌های اخذ رأی را گزارش می‌دهند و پیگیری آنی و فوری برای رفع آن مشکل صورت می‌گیرد.

رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با اشاره به انصراف کاندیداها گفت: بر اساس قانون انصراف داوطلبان تا 72 ساعت قبل از روز اخذ رأی امکان‌پذیر است.

/

 
نظرشما
پربازدیدها