کد خبر: ۱۱۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: ۱۷ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از استان زنجان درخواست تغییر حوزه انتخابیه داده بودند که با ۱۶ درخواست موافقت شد.
حوزه انتخابیه ۱۶ داوطلب نمایندگی مجلس از زنجان تغییر کرد

به گزارش آرانیوز از زنجان، محمدجواد محمدی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهلت درخواست برای تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان از 19 تا 26 بهمن تعیین شده بود، اظهار داشت:‌ 17 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از استان زنجان درخواست تغییر حوزه انتخابیه داده بودند که با 16 درخواست موافقت شد. لیست نهایی این داوطلبان فردا از سوی وزارت کشور به آن‌ها ابلاغ خواهد شد.

محمدی با اشاره به فرایند بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، مطرح کرد: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها نگاه سیاسی ندارد و این مهم را در این دوره نیز ثابت کرد در حالی که به هیچ عنوان از شاخص‌های قانونی هم کوتاه نیامد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان به برخی دلایل افزایش آمار تایید صلاحیت‌شدگان در این دوره از انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد:‌ در این دوره 50 روز برای هیئت‌های استانی و 30 روز برای شورای نگهبان فرصت بررسی صلاحیت‌ها پیش‌بینی شده بود و امکان دعوت حضوری از داوطلبان و استماع دفاعیات و رفع ابهامات در قانون جدید وجود داشت.

وی گفت:‌ در همین فرصت 200 مورد مصاحبه حضوری و تلفنی با داوطلبان در استان انجام و به آن‌ها برای رفع ابهامات پرونده کمک شد و این درحالی است که در قانون قبلی انتخابات، این فرصت تنها 20 روز بود.

محمدی تاکید کرد:‌ داوطلبانی که تایید صلاحیت خود را از شورای نگهبان گرفتند افراد شریف، مومن، متعهد و پایبند به نظام هستند و کسانی که تایید نشدند نیز به معنای نبود تعهد و پایبندی آن‌ها به نظام نیست بلکه در مهلت تعیین شده ابهامات پرونده آن‌ها رفع نشد.

حضور 3 هزار و 500 ناظر انتخاباتی

وی با بیان اینکه از سوم اسفند تا 24 ساعت قبل از روز اخذ رای زمان تبلیغات نامزدها است، افزود: تعاملات و هم‌افزایی‌های خوبی میان متولیان این امر خطیر در استان وجود دارد. برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور 3 هزار و 500 ناظر انتخاباتی در استان فعال خواهند شد.

محمدی تصریح کرد:‌ 82 ضابط قضایی نیز در دادستانی‌های استان آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند تا تخلفات به خصوص تخلفات منجر به جرم را گزارش دهند، اگر تخلف و جرم موثری نیز روی دهد در بررسی صلاحیت نامزدها مد نظر قرار خواهد گرفت چرا که در قانون جدید تا زمان صدور اعتبار نامه منتخبان شورای نگهبان می توانند در بررسی صلاحیت‌ها اعمال نظر کنند.

وی یادآور شد:‌ برای گزارش مردمی از تخلفات نیز سامانه "‌مردم ناظر" راه‌اندازی شده و هم اکنون در دسترس است حتی امکان بارگذاری مستندات تخلفات نیز در این سامانه وجود دارد و تخلفات انتخاباتی نامزدها، مجریان و حتی ناظران انتخاباتی از طریق این سامانه قابل گزارش است که همه آن‌ها صحت سنجی، راستی آزمایی و رسیدگی خواهد شد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار