کد خبر: ۱۱۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
مدیرکل بیمه سلامت قزوین گفت: تمام هزینه‌های درمان ناباروری تا ۹۵ درصد توسط این بیمه پرداخت می‌شود و خدمات ارائه شده هم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
بیمه سلامت ۹۵ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کند

به گزارش آرانیوز از قزوین ، پیمان قجربیگی مدیر کل بیمه سلامت استان قزوین اظهارکرد: بیمه سلامت قزوین به عنوان یکی از شعبات اداره کل استانی سلامت کشور، ارایه دهنده خدمات اجتماعی و حمایتی دولت در حوزه درمان است که 600 مرکز و مطب در استان با این بیمه طرف قرارداد هستند.

وی با بیان اینکه شمارش تعداد کل بیمه شدگان سلامت در قزوین مواج است، افزود: حدود 500 هزار بیمه شده در قزوین وجود دارد که از این میزان 80 درصد آنها هیچ گونه حق بیمه ای پرداخت نمی کنند، از جمله 230 هزار روستایی که تحت پوشش بیمه روستایی هستند و کاملا برای آنها رایگان محسوب می شود.

قجربیگی با اشاره به اینکه براساس سامانه وزارت رفاه حق بیمه پنج دهک اول رایگان است و دهک های دیگر نیز شامل تخفیفاتی هم می شوند، تاکید کرد: به طور کلی 20 درصد برای دهک 6، 30 درصد دهک7، 40 درصد دهک 8 و 50 درصد نیز برتی دهک 9 حق بیمه پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه غالب پزشکان استان قزوین طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، یادآور شد: بیش از 99 درصد پزشکان نسخه الکترونیک تولید می کنند و حتی پزشکانی که با بیمه سلامت قرارداد ندارند هم می توانند از سامانه بیمه استفاده کنند تا بیماران از خدمات آن بهره مند باشند.

به گفته وی، مجموع پرداختی مطالبات بیمه سلامت قزوین به بخش های دولتی و خصوصی این استان در هر ماه 400 میلیارد ریال است که این رقم سال گذشته 360 میلیارد ریال بود.

قجربیگی تاکید کرد: با پیشنهاد بیمه سلامت و همکاری مجلس و دولت از سال گذشته 50 هزار میلیارد ریال برای بیماران صعب العلاج تخصیص داده شد و بیماران خاص استان هم بایستی به سازمان بیمه و یا علوم پزشکی مراجعه و با ارایه مدارک، اسامی خود را نشانه دار کنند تا از پوشش بیمه سلامت برخوردار شوند تا جایی که در حال حاضر بیش از 15 هزار بیمار در قزوین نشانه دار هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین خاطرنشان کرد: تمامی بیمارستان های دولتی و خصوصی در قزوین طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند اما مهمترین مساله ای که با آن مواجه هستیم همکاری کردن تمام پزشکان با بیمه است که امیدواریم این موضوع نیز در آینده نزدیک تحقق یابد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها