کد خبر: ۱۱۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
یادواره شهید غواص عملیات والفجر ۸ «سید جواد موسوی» در مزار شهدای شنبه بازار فومن برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره شهید غواص «سید جواد موسوی» در فومن

به گزارش آرانیوز از رشت، یادواره شهید غواص عملیات والفجر ۸ «سید جواد موسوی» عصر روز جمعه ۲۷ بهمن در مزار شهدای شنبه بازار فومن برگزار خواهد شد.

سید جواد موسوی فرزند مرحوم سید قسمت در سال ۱۳۴۵ در روستای شنبه بازار شهرستان فومن استان گیلان دیده به جهان گشود و با ندای دلنشین مادر و نگاه‌های عاشقانه پدر در گهواره آرامش گرفت اگرچه کودکی بازیگوش بود، اما مهربانیش زبانزد همگان بود و به دلیل شیرین‌زبانی و چابکی‌اش همه او را دوست می‌داشتند، تنها چیزی که همگان را متحیر می‌ساخت نورانیت چهره او بود.

وی در سال ۱۳۶۲ زمانی که هفده ساله بود تصمیم گرفت پرنده دل را از قفس تن رها کرده و راهی جبهه شود.

موسوی در طول جنگ دو بار مجروح شد و در آخرین مرتبه که به جبهه اعزام شد به برادر بزرگش گفته بود عید امسال منتظر من نباشید. من دیگر در منزل و جمع شما نخواهم بود، حلالم کنید و از همگان برایم طلب حلالیت کنید.  

وی سرانجام در ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۴ در سن ۱۹ سالگی که به عنوان خط‌شکن و نیروی غواص از لشکر ۲۵ کربلا اعزام شده بود و  قرار نبود در عملیات والفجر ۸ شرکت کند، اما با اصرار به عنوان فرمانده دسته غواص به اروند زده بود؛ آن طرف اروند به دلیل اصابت گلوله و جراحات شدید از ناحیه پهلو، صورت و دست به جمع یاران کربلایی حضرت امام حسین (ع) پیوست و به شهادت رسید.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار