کد خبر: ۱۱۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه تبادل کالا در این بندر به بیش از ۴ میلیون تن رسیده است، گفت: با ورود دادستانی همه کالاهای متروکه از بندر امیرآباد خارج شد.
تبادل کالا در بندر امیرآباد آباد به بیش از ۴ میلیون تن رسید

به گزارش آرانیوز از بهشهر، محمد علی موسی پور؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در جمع خبرنگاران  به رکورد تخلیه و بارگیری کالا در بندر اشاره کرد و گفت: به همت مدیران ارشد در سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین حمایت‌ استاندار مازندران توانستیم درصد تبادل کالا از بندر امیرآیاد را بالا ببریم و  تاکنون نیز از مرز 4 میلیون و 150 هزار تن نقل و انتقال کالا در این بندر عبور کرده‌ایم.

وی افزود: در سال جاری میزان تخلیه و بارگیری کالا با رشد 45 درصدی  روبه‌رو بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از مرز 4 میلیون و 150 هزار تن گذشت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: با پیگیری‌های دادستان شهرستان بهشهر در کمتر از شش ماه کالا‌های متروکه از بندر خارج شد و هم اکنون هیچ کالای متروکه سنواتی در بندر امیرآباد وجود ندارد و با هماهنگی دستگا‌ه‌های مربوطه دیگر شاهد دپوی کالاهای اساسی نیستیم.

موسی پور افزود: 57 درصد کالاها در بندر امیرآباد مبادله می‌شود و  ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در کنار جذب سرمایه گذار بخش خصوصی سبب می‌شود تبادل کالا در حجم بیشتری صورت بگیرد.

وی تقویت تجهیزات در بندر و بهبود روش استانداردسازی فرآیند ورود و خروج کالا را مهم دانست و گفت: از رشد خوبی در زمینه تبادلات تجاری در بندر برخوردار هستیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد افزود: میزان بالای تبادلات کالایی با فعالیت  رانندگان به  نقاط مختلف کشور حمل می‌شود.

موسی‌پور گفت: 100 درصد  برنامه‌های تعریف شده در بندر امیرآباد محقق شده و متناسب با رشد 8 درصدی اقتصادی استان مازندران است.  90 درصد مشتریان نیز از خدمات ارائه شده در بندر امیرآباد رضایت دارند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم بندر امیرآباد رتبه دوم بین بنادر کشور در تامین کالای اساسی را کسب کرد، یادآور شد: حمل غلات از بندر امیرآباد به بندر خشک پیشگامان یزد و  ترانزیت انواع کالا نیز طی سال جاری انجام شده است.



 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار