کد خبر: ۱۱۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: از ابتدای سال آبی مهرماه امسال ۴۱ درصد از سدهای کردستان پر شده که سال گذشته در این مدت ۳۴ درصد بود
۴۱ درصد سدهای کردستان پر شد

آرش آریانژاد در گفت‌وگو با آرانیوز در سنندج با اشاره به وضعیت بارندگی و میزان ذخایر آبی در سدهای استان اظهار داشت: میزان بارندگی از ابتدای سال‌ آبی؛ یکم مهرماه امسال تاکنون در کردستان 190 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 171 میلی‌متر بود، 19 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال نگرانی درباره بارش‌ها تا حدودی برطرف شد، گفت: عمده رژیم بارش‌های اخیر در استان به صورت بارش برف بود که برای آب‌های زیرزمینی بسیار مهم و تأثیرگذار بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان درباره میزان ورودی آب به سدها و روان‌آب‌ها عنوان کرد: خوشبختانه از ابتدای سال آبی مهرماه امسال 41 درصد از سدهای کردستان پر شده که سال گذشته در این مدت 34 درصد بود و در این بخش نیز شاهد افزایش ورودی بودیم.

وی با اشاره به اینکه در 18 سد استان عملیات بهره‌برداری انجام می‌دهیم، تصریح کرد: امیدواریم با بارش‌های اخیر در شهرهایی که در حوزه آب سطحی و سدها، آب شرب را تأمین می‌کنیم، هیچ مشکلی نداشته باشیم.

آریانژاد با یادآوری اینکه وزارت نیرو از ابتدای دولت سیزدهم اولویتش را بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام گذاشته است، افزود: کردستان جزو سه استان اولویت‌دار برای دولت بود به طوری‌که 12 پروژه که سال‌های سال؛ 22 سال بلاتکلیف مانده بود، احصا و با اختصاص بیش از یکهزار میلیارد تومان به اتمام رسید.

وی اضافه کرد: 90 درصد از اعتبارات یک هزار میلیارد تومانی دو سال اخیر به صورت نقد بوده و تنها 10 درصد اسناد خزانه بود که با اعتبار تمام کارگاه‌ها را به صورت دو سه شیفته فعال کردیم و توانستیم پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان ادامه داد: عمده پروژه‌ها براساس برنامه زمان‌بندی در سفر امسال رئیس‌جمهور به استان به بهره‌برداری رسیدند و اکون نیز پروژه‌های دیگری در حال انجام بوده که امیدواریم در شش ماهه نخست سال آینده بتوانیم به بهره‌برداری برسانیم.

وی از انجام اقدامات مختلف در حوزه پدافند غیرعامل آب منطقه‌ای و هزینه‌کرد بیش از 12 میلیارد تومان در این بخش استانی خبر داد و عنوان کرد: در حوزه سدهای استان همچون بانه، مریوان، بانه، دیواندره و سنندج بایستی طرح‌های پدافندی انجام می‌دادیم تا در صورت هر گونه خسارت، با ورود تیم‌ها و استفاده از تجهیزات مشخص، از خسارت به مردم جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان اجرای طرح داناب به منظور ترویج فرهنگ حفظ آب در میان نوجوانان را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه ذکر کرد و یادآور شد: طرح احیا و تعادل‌بخشی آب زیرزمینی و فرهنگ‌سازی حفظ این گنجینه میان 8 هزار نفر اجرا شد که خوشبختانه تأثیرات خوبی در راستای تحقق اهداف به دنبال داشت.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار