کد خبر: ۱۱۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
سخنگوی ستاد انتخابات گیلان از تایید صلاحیت ۴۴۵ نفر برای انتخابات مجلس در استان با اتمام مهلت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس خبر داد.
رقابت ۴۴۵ داوطلب مجلس در گیلان‌/ صلاحیت

به گزارش آرانیوز از رشت، جواد شفیعی‌ثابت با بیان اینکه صلاحیت 85 داوطلب تایید نشد، اظهار داشت:‌ شورای نگهبان طی 5 مرحله اسامی تایید صلاحیت‌شدگان را به ستاد انتخابات ابلاغ کرد.

وی افزود: در مرحله آخر 4 داوطلب جدید تائید صلاحید شدند و 5 نفر از حوزه های انتخابیه رشت-خمام و فومن-شفت و لاهیجان-سیاهکل هم که در مراحل قبل تایید صلاحیت آنها اعلام شده بود؛ با اعلام جدید شورای نگهبان به فهرست عدم تائیدها اضافه شدند.

وی گفت: با توجه به این آمار به طور میانگین برای هر کرسی مجلس در استان 34 نفر به رقابت می پردازند.

وی اظهار کرد: بیشترین تعداد داوطلب تایید شده مربوط به حوزه انتخابیه رشت و خمام با تعداد128 نفر و کمترین آنها در حوزه انتخابیه صومعه سرا با 16 نفر می باشد.

دبیر ستاد انتخابات استان گیلان با تاکید بر قانونمداری نامزدها گفت: مهلت قانونی تبلیغات بمدت یک هفته از سوم اسفند آغاز می‌شود ونامزدها باید تا 21 بهمن رئیس ستاد انتخاباتی خود را به فرمانداری ها اعلام کرده و ضمن ثبت منابع تامین مالی هزینه های انتخاباتی در سامانه شفافیت، سامانه های مجازی تبلیغاتی خود را به فرمانداری به طور رسمی اعلام کنند.

اسامی تائید صلاحیت شدگان جدید شامل احمد دنیامالی(انزلی) و محمد بابایی و نادر رسولی(آستانه اشرفیه) و حسنی جوریابی(رشت) است.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار