کد خبر: ۱۱۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه ۸ داوطلب دیگر تأیید صلاحیت شدند گفت: در مجموع ۱۵۸ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر تأیید صلاحیت شده‌اند.
تعداد داوطلبان انتخابات مجلس در استان بوشهر به ۱۵۸ نفر رسید

به گزارش آرانیوز از بوشهر، خلیل رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به فرآیند قانونی بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اتمام مهلت 30 روزه شورای نگهبان تا 19 بهمن ماه اظهار داشت: بعد از بررسی و اعلام نظر هیئت‌های اجرایی و نظارت استان و مرکزی، سومین مرحله فرآیند قانونی بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان به اتمام رسید و 8 داوطلب دیگر استان بوشهر تأیید صلاحیت شد.

وی با بیان اینکه 65 درصد داوطلبان واجد شرایط نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان تأیید شده‌اند خاطرنشان کرد: در مجموع از 241 داوطلب واجد شرایط قانونی مجلس شورای اسلامی، تعداد 158 داوطلب معادل 65 درصد تأیید شده‌اند و در انتخابات 11 اسفند ماه به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر، با بیان اینکه در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد افراد ثبت‌نام‌کننده نسبت به دوره گذشته 35 درصد رشد داشته است تصریح کرد: میزان تأیید صلاحیت‌ها نیز نسبت به انتخابات دوره یازدهم رشد قابل توجهی یافته است.

رضایی اضافه کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره قبل به ازای هر کرسی 25 داوطلب در استان بوشهر حضور داشته که در این دوره برای هر کرسی نمایندگی 39 نامزد با یکدیگر رقابت می‌کنند.

سخنگوی هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر، در ارتباط با نحوه اعتراض داوطلبان که قبلاً در هیئت مرکزی تأیید شده‌اند اما در مرحله بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان برای بار اول عدم تأیید آنان اعلام شد گفت: بر اساس بند ج ماده 63 قانون انتخابات، صرفاً افرادی که برای اولین بار صلاحیت آنان در این مرحله مورد تأیید قرار نگرفته یا محرز نشده ،  از تاریخ 20 بهمن به مدت 3 روز فرصت اعتراض داشته و شورای نگهبان نیز به مدت یک هفته مجدداً صلاحیت آنان را بررسی و نتیجه نهایی را در 30 بهمن ماه به وزارت کشور اعلام می‌شود.

رضایی در مورد تبلیغات خارج از مهلت قانونی برخی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی افزود: فعالیت‌های تبلیغاتی خارج از مهلت قانونی داوطلبان توسط دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، قضایی، نظارتی، اجرایی و ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی به‌صورت مستمر رصد و به مراجع بالاتر و دستگاه قضایی و هیئت نظارت استان و مرکزی ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون هیئت مرکزی شورای نگهبان اختیار بررسی مجدد صلاحیت افراد متخلف را دارد افزود: تاکنون توسط ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان بوشهر و مراجع صالح قضایی برای تعدادی از نامزدهایی که در تبلیغات پایبندی لازم به قانون نداشته‌اند، پرونده قضایی تشکیل شده است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار