کد خبر: ۱۱۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان با اشاره به پایان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان، از تائید صلاحیت بیش از ۳۰۰ داوطلب در گلستان خبر داد.
صلاحیت ۳۰۰ داوطلب انتخابات مجلس در گلستان تایید شد

به گزارش آرانیوز از گرگان، حمیدرضا بهمنی نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات مجلس اظهارداشت: کار بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس در شورای نگهبان به پایان رسید و امروز نتایج رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در اختیار فرمانداران حوزه‌های انتخابیه قرار گرفت.

وی افزود: شورای نگهبان صلاحیت بیش از 300 نفر از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در استان گلستان تایید کرد و 44 نفر از داوطلبین نیز از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف داده اند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان افزود: برابر قانون آن دسته از داوطلبانی که در هیأت مرکزی نظارت صلاحیت آن‌ها تایید شد، اما شورای نگهبان صلاحیتشان را تائید نکرد از فردا 21 بهمن به مدت 3 روز فرصت دارند درخواست بررسی مجدد خود را از طریق سامانه داوطلب ثبت کنند.

بهمنی نژاد گفت: شورای نگهبان به مدت 7 روز به شکایت آنان رسیدگی و نتایج قطعی را به ستاد انتخابات کشور اعلام خواهد کرد. برابر قانون دلایل عدم تایید صلاحیت افراد تنها به شخص داوطلب اعلام می‌شود.

بهمنی‌نژاد درباره زمان آغاز تبلیغات نامزد‌ها هم گفت: برابر قانون تبلیغات نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی از روز سوم اسفند آغاز می‌شود و تا 24 ساعت قبل از زمان رای گیری  ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در آینده نزدیک به منظور آشنایی هرچه بیشتر نامزد‌های انتخابات با قوانین انتخاباتی، جلساتی توسط مسئولان اجرایی، نظارتی و قضایی مراکز حوزه‌های انتخابیه با نامزد‌های تایید صلاحیت شده برگزار خواهد شد.

 

نظرشما
پربازدیدها